Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Shorts utanpå våtdräkten??!!

• christerljung

Medlem
    11 september, 2004 vid 07:08

Svar till:

Dags för lite påhopp på windsurfare tycker jag.

Varför åker vindsurfare fram och tillbaka på samma linje utan att göra just något annat än att åka fram och tillbaka på samma linje?
    Jo, föresten, de som inte kan gippa ligger ju och chippar luft som små guppies när de ska vattenstarta i vändningarna eller vinglande försöker dra rigg. Nu för tiden är det inte lika mycket vingel på brädorna i Sverige. De har ju volym som garanterat håller även den riktigt storväxta ovanför ytan.

Men.
    All respekt för riktigt windsurfing. Var i marocko i sommar och de killarna (och tjejerna) visste varför de windsurfade. Tre meters brytande vågor, 20+m/s och 6-10m höga, långsamma, kitesurfliknande, hopp. En kille imponerade med dubbel-framåt-loop, F-60 hette han om jag minns rätt. Han hade shorts utanpå sin dräkt (med långa ben kan tilläggas).

Det kanske faktiskt är så att det är den stora massan windsurfare i Sverige som är lite efter sig. De läser fortfarande Ken Winners bok om windsurfing och tycker att det coolaste tricket är att göra en duck-gibe. Dessa borde testa kitesurfing. Vår sport passar mycket bättre i Sverige än windsurfing. Vi har roligt hela tiden. Inte bara de där två dagarna då höststormen kommer..
    (gissa vilken sport Ken Winner bytte till)..

Väl mött,

/Chrillo
    PS. På stränderna är alla windsurfare underbart trevliga. Både de med shorts utanpå dräkten och de som visar sin gummi-fetish. När windsurfarna har en chans att vara anonym, som på internet, är de inte lika trevliga. Men jag vet att ni är godhjärtade och delar passionen till havet med oss kitesurfare.

visst minns ni:

[/ QUOTE ]

Mycket bra inlägg!! Skall börja med kite när de lätt kan startas i en byig insjö.

• anonym-anvandare

Medlem
    11 september, 2004 vid 08:03

Fråga Örjan, han vet svaret på varför kitare har shorts utanför våtdräkten!

• nordgren

Medlem
    11 september, 2004 vid 08:52

Haha är du rolig?
    Börja kritisera en sport för att vi kritiserar ett “klädmode”? Vilken idiot. Tssss.

• chris99

Medlem
    11 september, 2004 vid 09:05

“-Idot”, wow, här var det saklig argumentation.
    Skulle bli förvånad om du sa det till mig på stranden. Men, som sagt, det är enkelt att vara “stor” i orden på nätet.

Och kritiken verkar ha träffat. Antar att det mest är sjösurf för din del i karlstad. Fram å tillbaka, fram å tillbaka. Plupp.. Vattenstart… Nepp.. Dra rigg.. Vingel..
    Åsså vicka på rumpan med kycklinglåren skinande inklädda i åtstramande gummi. Nice!

Kram på dig!

//Christer

• bergelin

Medlem
    11 september, 2004 vid 09:27

Svar till:

Dags för lite påhopp på windsurfare tycker jag.

Varför åker vindsurfare fram och tillbaka på samma linje utan att göra just något annat än att åka fram och tillbaka på samma linje?
    Jo, föresten, de som inte kan gippa ligger ju och chippar luft som små guppies när de ska vattenstarta i vändningarna eller vinglande försöker dra rigg. Nu för tiden är det inte lika mycket vingel på brädorna i Sverige. De har ju volym som garanterat håller även den riktigt storväxta ovanför ytan.

Men.
    All respekt för riktigt windsurfing. Var i marocko i sommar och de killarna (och tjejerna) visste varför de windsurfade. Tre meters brytande vågor, 20+m/s och 6-10m höga, långsamma, kitesurfliknande, hopp. En kille imponerade med dubbel-framåt-loop, F-60 hette han om jag minns rätt. Han hade shorts utanpå sin dräkt (med långa ben kan tilläggas).

Det kanske faktiskt är så att det är den stora massan windsurfare i Sverige som är lite efter sig. De läser fortfarande Ken Winners bok om windsurfing och tycker att det coolaste tricket är att göra en duck-gibe. Dessa borde testa kitesurfing. Vår sport passar mycket bättre i Sverige än windsurfing. Vi har roligt hela tiden. Inte bara de där två dagarna då höststormen kommer..
    (gissa vilken sport Ken Winner bytte till)..

Väl mött,

/Chrillo
    PS. På stränderna är alla windsurfare underbart trevliga. Både de med shorts utanpå dräkten och de som visar sin gummi-fetish. När windsurfarna har en chans att vara anonym, som på internet, är de inte lika trevliga. Men jag vet att ni är godhjärtade och delar passionen till havet med oss kitesurfare.

visst minns ni:

[/ QUOTE ]

Apropå påhoppet..

Ganska intressant det där med folk som tror att man kan lira gitarr som Slash i Guns n´Roses första gången man håller i en gitarr eller dribbla som Ronaldinho första gången man ser en fotboll..

Surf on // Erik

• sunil

Medlem
    11 september, 2004 vid 10:09

Jaaa, ja satte i alla fall en dubbel framåt första gången ja windsurfade men de va kanske ja som hade flyt då,fast ja trodde iofs alla satte sånt i början?

• jorgen

Medlem
    11 september, 2004 vid 10:25

Men orka.
    Låt folk klä sig som dom vill. Jag tycker också att det ser konstigt ut med shorts utan på våtdräkten, förstår inte heller syftet med det. Men vill dom som har det ha det så gärna för mig.

chris99: Jag är precis en sådan surfare du beskriver. Jag åker mest fram och tilbaka, är inte alls bra på att gippa och får då ligga och guppa lite. Men vet du vad, jag tycker ändå att det är skitroligt. Jag har ingen ambition att åka freestyle eller vågor. Jag har inte hållt på vidare länge och vet inte ens vem Ken Winner är.
    Menar du med din post att det är så otroligt lätt att lära sig kitea att man efter bara några timmar på vattnet behärskar rejält höga hopp och div trick?? Har alla kiteare roligt hela tiden? Har alla vindsurfare bara roligt två dagar om året?

//Jörgen

• anonym-anvandare

Medlem
    11 september, 2004 vid 10:38

Chris verkar faktiskt rätt dryg. Finns väl ingen som inte måste vara i det stadiet där man ligger o “guppar”? Det är inte så jäkla lätt det vi håller på med..
    Sen snackar han om v-surfare som är ute i 20m/s. Det är extremt och förmodligen tycker tom de bästa i Sverige att det är lite mkt.Behövs inga 20m/s för att de ska va grymt. Btw är det ganska tragikomiskt med Kitarna och deras ständiga lintrassel. De är rätt hjälplösa när de är ute på havet med intrasslade linor igen.

/Bengan

• lars_k

Medlem
    11 september, 2004 vid 11:09

Svar till:

Åsså vicka på rumpan med kycklinglåren skinande inklädda i åtstramande gummi. Nice!

[/ QUOTE ]

Haha. Där fick vi nog svaret på trådens fråga.
    Kiteare måste tydligen täcka över de ädla delarna för att inte bli antastade av sina kite-polare. En stram neopren-bak ser tydligen oerhört sexig ut för vissa. Det har jag inte tänkt på…

• safesurfer

Medlem
    11 september, 2004 vid 11:30

Verkar som om en del människor tycker att det viktigaste med att vara ute på vattnet är att se bra ut, varför inte kompletera med en snevriden keps solglasögon och en fet kedja runt halsen med ett dollartecken. Det är ju klart att man måste hänga med i modet om man ska bli accepterad. Mest gubbar som vindsurfar så vi har väl slutat bry oss om sådant.Obs inget påhopp av någon sport bara de som är fåfänga!

• stewen

Medlem
    11 september, 2004 vid 12:49

Svar till:

Svar till:

[/ QUOTE ]

Haha. Där fick vi nog svaret på trådens fråga.
    Kiteare måste tydligen täcka över de ädla delarna för att inte bli antastade av sina kite-polare. En stram neopren-bak ser tydligen oerhört sexig ut för vissa. Det har jag inte tänkt på…

[/ QUOTE ]

Haha!
    Huvet på spiken! laugh.gif

• nordgren

Medlem
    11 september, 2004 vid 14:36

Ja det hade jag sagt om du öppnat med de orden du sagt här. Varför skulle jag inte våga det?

Och ja det blir mest sjösurf, mycket fram och tillbaka fram och tillbaka. Varför skulle jag skämmas för det?
    Även kajtarna här kör fram och tillbaka, fram och tillbaka, vingel och plums ned i vattnet. Har för övrigt varit tvungen att rädda kajtare här. (En som var mogen nog att dels ha vett i huvudet och inte vara fördomsfull som dig till vindsurfing och inte ha shorts utanpå våtisen.)

Ta nu och snyt dej och tro inte att vindsurf är så tråkigt bara för att många mest åker fram och tillbaks.

• anonym-anvandare

Medlem
    11 september, 2004 vid 15:11

Kite är en sport för småungar. Deras hopp ser ju hellöjliga ut! Dem vrider på armar och ben som nån jävla sprattelgubbe!(Och inte blir det tuffare med en kjol utanpå våtdräkten) Winsurfarnas hopp är mycket radikalare!

• roy

Medlem
    11 september, 2004 vid 15:59

Den ständiga fighten grin.gif
    Men varför har w-surfare/kitare shortsen utan på dräkten? är det för att skydda dräkten mot förslitningar vid selen eller är det bara ett mode?

• smurff

Medlem
    11 september, 2004 vid 16:14

Om du hade köpt ett par nya Reef för 900:- hade du inte satt dem utanpå då? Ingen ser ju dem när de e instoppade i gummit grin.gif Samma anledning som att köpa en Ny BMW M5:a inte fan kör du in den i garaget….. smirk.gif

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Shorts utanpå våtdräkten??!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.