Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Shorts utanpå våtdräkten??!!
-
Hade jag haft en M5:a så hade jag minsann velat ha den i garage. Annars hade den ju blivit stulen.
//Jörgen
-
När man kitare åker remmarna på hängselen upp i Röven, DÄRFÖR har man en kjol utanpå våtdräkten./ Örjan
PS. Jag har själv testat! -
tycker du få ha lite självdisstans innan du dissar en annan sport!!!!!!!!!!!!! du ser själv rätt töntig ut på vattnet!
förövrigt håller jag med windsurfarna om att shorts utanpå ser för jävla taskigt ut, även fast man gör radicala grejer!Men det är ju bara vad jag tycker!
/Andreas -
fan åker ni vindsurfare snowboard o skidor i understället också eller?… handlar mest om känsla..tror de felsta som åker snowboard elelr skateboard vet känslan av stor kläder och sen vill man iten direkt byta dem mot en åtsittade gummidräkt utan drar på sig ett par shorts för att inte allt ska kännas helt naket..
-
Svar till:
fan åker ni vindsurfare snowboard o skidor i understället också eller?… handlar mest om känsla..tror de felsta som åker snowboard elelr skateboard vet känslan av stor kläder och sen vill man iten direkt byta dem mot en åtsittade gummidräkt utan drar på sig ett par shorts för att inte allt ska kännas helt naket..
[/ QUOTE ]
Personligen har jag gått runt i baggy kläder i snart 15 år, och jag håller med om att “känslan” av att ha baggy är underbart!
MEN! Dräkten sitter ju tight under shortsen! Kanslan av att ha baggy är ju helt försvunnen, oavsett hur lösa shortsen som du sätter utan på dräkten är.
Sedan antar jag att många snowboardåkare använder sina snowboard jackor och braller för att slippa bli kalla av vinddraget samt slippa bli blöt av snön när man har ramlat. En av mina bästa vänner har alltis boarderpants på sig när han vindsurfar eller åker wakeboard. Löjligt som faan tycker jag, men han vågar ändå erkänna att det bara handlar om “image”.
Funktion före estetik, det är modellen.
//jon -
Men är du rolig eller?
Som föregående talare så kan jag själv säga som skatat att det just handlar om att det är skönt med bagy kläder, lättare att röra sig och så. Men fan att ha shorts utanpå våtisen, tror du att det blir samma känsla då eller?
Man har ju tightta kläder på sig, och shortsen utanpå…Det är ju bara att de tycker att det ser ballt ut. (Löjligt enligt mig) Som att ha ett par kalsonger utanpå snowboardbrallorna…. tsss.
-
Ooops.. Skulle bara testa hälla lite bensin på en av alla de trådar som dissar kitesurfing, dess utövare och numera också klädstil, för att se vad som händer när man attackerar den härdsmältan.
Och vilken brasa det blev, wow! Vilken energi som finns laddad.Jag har vindsurftat själv, massor. Kommer ihåg hur jag brann för sporten, och precis som nu för tiden väntade på vind med abstinensdarr i kroppen.. När man fick tillräckligt med vind för att plana så var det mer än väl värt allt väntande.
SÅ jag vet hur skoj det är med vindsurfing. Och hur svårt det är.. Tar ju flera månader att lära sig gippa.. Med kite är det betydligt lättare. So, respect.Och jag tycker att det är minst lika skoj med kitesurfing. (Hade en perfekt dag på sandhamn igår.. Nu kikar jag över axeln och det blåser perfekta 10m/s på fjärden utanför, dags att rigga snart.)
Hoppas att ni kommer ut och får köra idag. Verkar bli en grym dag!
//Chris…ter
-
Kanske är det så att man oavsett vilken sport man utövar vill dölja att man kör med så kallad dildosele, så att när man får bra tryck i kiten eller seglet så förs dildon in på ett härligt sätt i rektum???
-
Svar till:
Svar till:
Åsså vicka på rumpan med kycklinglåren skinande inklädda i åtstramande gummi. Nice!
[/ QUOTE ]
Haha. Där fick vi nog svaret på trådens fråga.
Kiteare måste tydligen täcka över de ädla delarna för att inte bli antastade av sina kite-polare. En stram neopren-bak ser tydligen oerhört sexig ut för vissa. Det har jag inte tänkt på…[/ QUOTE ]
HA ha ha, klockrent Lars!!!!
nej jag tycker vi alla skall borja segla nakna, kan se mig gora en riktig hog “shuv it” helt naken framfor ngn dryg javel -
Många hjältar med mindervärdeskomplex här, eller???
Dom får ha va fn som helst på sig, så länge dom har ambitionen att ha dj_igt kul, liksom jag!
Jag ställer inte upp på att folk försöker göra sig coola genom att snacka skit om vem som egentligen är töntigast.
Det är skiiiIiiit!!!!!
*Puh*…Det är rätt kul att se hur uppretade vi alla (lätt) kan bli på en sån…”shortsbyxa”?!
Logga in för att svara.