Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › Sicilien!!
-
Sicilien!!
Publicerad av ove226 på 30 september, 2004 vid 15:40Vi är ett gäng som drömmer om en resa i vinter!
har kollat upp lite om sicilien och sett att det verkar kanon!
är det någon som varit där o kan berätta lite mer om seglingen där? egna erfarenheter om allt…o.s.v!
skulle vara trevligt o få veta mer!//ove226, styret, tabi 107 m.fl
surfmats svarade 19 år, 2 månader sedan 13 Medlemmar · 28 Svar -
28 Svar
-
Jag hade tänkt o dra dit i Feb lr nått om jag har råd =)
Har hört att det ska vara bra =) -
det var den vi hittade också och gjorde lite eftersökningar, det vekrar jävligt bra om det som skrivs är sant.
om man kommer för långt ut kommer man iofs hamna i alexandria vilket är mindre bra men vafan.
ove, tabi och jag och kanske ola drar dit över jul eller där omkring.så ska tobbe få lära sejs egla våger också.
-
Någon som varit i kontakt med de där grabbarna på annonsen ??
-
Jag Mailade dom härromdan! deras mail står ju på länken i mitt förra inlägg! Maila dom så får ni mkt info =)
-
Hej,
känner ett par italianos från Palermo – som ofta seglat på pozo – enligt dom är det inget paradis direkt. det finns förutsättningar för stora vågor – men allt är lågtrycksstyrt och den bästa sässongen är hösten vad jag minns dom sagt. får ibland mail från dom – skall fråga dom vid tillfälle.
/j
-
vindstatistiken kan ju inte ljuga så jävla mycket. vi mailade lirarna med men han hade ingen megakoll just då men vafan. Ove hittade flyg för 2060:- ToR med prylar får man väl lägga till nån tusing.
får hoppas man får råd bara… -
oväää kollade resfeber.nu eller vad det är.
jag tror han kollade till flygplatsen på ön. -
japp kollade till en av flygplatserna på ön..
på resfeber.se alltså..om man flög till den andra blev det dyrare…
skumt de där..jag är tooooksugen nu.,,, -
men fan jag är sugen på att köpa massa nya leksaker med. vi får se vad pengarna räcker till, även fast det skulle vara sjukt kul att dra iväg.
-
Jag och Robert ifrån stockholm åker dit den 26 nov, vi betaláde drygt 3000kr för resan och boendet kostar över 2000 för en vecka, inte direkt gratis.
Johan, -
får ni prylarna med er för dom tre tusen?
vart landar ni och vart ska ni bo? -
Säg till när vi fixat allt med boende o flyg o grejor så drar vi!
-
Kolla in denna sida. Där finns det info om surfet på sicilien, även vindstatistik.
http://www.puzziteddu.it/default1.asp
Maila och fråga om priser och annat.
/Fille
Logga in för att svara.