Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Side-shore, vågor, hård vind o SOL Torö Stenstrand fredag?
-
Side-shore, vågor, hård vind o SOL Torö Stenstrand fredag?
Publicerad av dude på 14 december, 2006 vid 09:49Vad tror ni, tycker ni också att det ser så bra ut?
Bild 1: SV före det vrider om till V till kl 21 torsdag kväll.
Bild 2: VSV kl 8 fredag morgon.
Bild 3 o 4: V Kl 11 och kl 13 fredag.
Näst sista bild 5: Vrider till VSV kl 15.
Sista bild 6: Sol hela dagen!dude svarade 17 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
jag kommer dra ner till Torö i morgon. blev inte så lyckat på dalarö i dag. kändes aldrig värt att gå i. började öka mot kvällen men det kändes inte lönt. hoppas på en fin avslutning i morgon i stället. Niklas, du får se till att ta med kameran. jag tar med DV kamera så kan vi ju lösa av varandra medans man vilar? när kommer du loss från jobbet?
//Micke
-
Eh, jag kommer nog inte loss från jobbet imorn… tyvärr!
Men jag skulle ändå se lite fina bilder på side-shore-vågridning från imorn!
Niklas
-
Jag drar till Torö vid 9 tiden imorgon.
Hoppas nån mer hakar så man slipper köra ensam.
Ser ut att bli en riktigt bra dag på Stenstrand:smile:
Per -
Oregistrerade
Gäst14 december, 2006 vid 23:21@Ola H. 354594 wrote:
Kommer……..kanske….
-men Ola du glömmer väll inte bort ässundet och lervatttnet 🙂
Körde 4.7 där idag! -
Min son har fått feber i natt, suck så där rök dagens Sideshore på Stenstrand 😡
Hoppas ni får det riktigt gött, lägg en snygg “bottom” för mej.
Per -
Hur var det idag? Hoppas ni fick lite vågor för nu ser det dåligt ut på vindfronten. Hur ska det nu gå för oss stackare som vant sig vid att köra 4.7 nästan varje dag :shocked:
-
Fick några bilder på Ola med min kamera jag kan bjuda på. sedan kan jag lägga in Christians bilder som han tog med sin superkamera, när han får dom på datorn. Det Torö bjöd på i dag var grymt tryck med 5.3 och 78L, fina ramper när man skulle ut och rätt hyffsade vågor som rullade in. En grymt rolig dag blev det med ca 7 vindsurfare på plats. Var också riktigt varmt och funkade fint utan handskar. Christian knäckte sin första mast och stenarna naffsade på våra fenor.
SIDE-SHORE RULES!!!!!!
Peace
-
Det såg ju fint ut. Såg att det låg 13 m/s på fyren och 16 i byarna, rak väst. Borde varit ok. Vågorna ser små ut men det är roligare med små vågor och sideshore än stora i onshore. Ser fram emot mer bilder.
-
Alltid trevlig med bilder…
Svårt att tro att det var 13 m/s på vattnet. Körde 5.5 med drag lite i underkant (men planing hela tiden). Det var väldigt högt vatten, därmed bröt de vågor som fanns supernära stranden, vilket gjorde det lite lurigt för mig som inte har 100% koll på stengeografin. Det kändes faktisk rätt mycket sunkigare än bilderna visar – måste varit en bra fotograf, alltså. Kul segling var det i alla fall. Hann dessutom med att köra tre olika brädor…
-
Jag var orolig vågorna skulle lägga sig helt när vinden skulle vrida om till väst redan klockan nio kvällen före. Men det visar sig tydligen att det fanns vågor kvar trotts allt! Tyvärr så kunde jag bara inte komma ifrån en tredje dag denna vecka. Har vi tur blir det någon till dag med sidvind och vågor på Torö igen denna säsong, annars hoppas jag på fin vågridning i Sydafrika under januari månad 🙂 men det är ju på hemmaplan som det känns bäst, är mest soul liksom.
// Niklas
-
@Calle_B 354801 wrote:
Ola H. vilken funkade bäst? / Brädbytartänkaren
Jag skrev lite om det i denhär tråden: http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=46234&page=2
OM man skall lägga till något är det dels att förhållanden var väldigt enkla i den meningen att det liksom var lagom drag, fast lite i underkant, sidvind, små vågor etc. Det svåra var att inte bränna på sten i bottensvängen eftersom det bröt nära land. Rätt glest med vågor som överhuvudtaget bröt, faktiskt.
Hursomhelst, det är förhållanden där det är lätt att få nästan alla olika brädor att funka. Jag kan inte säga att den ena var _bättre_ än den andra, bara att brädorna uppför sig olika. Även EVO 80 och EVO 75 kändes likvärdiga rent “effektivitetsmässigt” den här dagen, fast man kände också rätt tydligt skillnaden i karaktär på de två även om skillnaden till Kombat förståss är mycket större).
Jag kollade lite mer på bilderna ovan, och det ser ut som en av dem är en enhandstoppsväng. Frågan är om jag som vanligt räcker ut tungan…
-
Nu har jag äntligen fått tag på bilderna Christian tog med sin kamera. Denna dagen fick mig verkligen att älska Torö stenstrand. mm längtar till nästa dag med side-shore på Torö.
Enjoy!!!
Logga in för att svara.