Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Sideoff i Apelviken 090118
-
Jag tror det handlar om att det inte är ett etablerat koncept än, och då tycker folk av nån anledning att det ska vara lite billigare. Fast då kan man ju som sagt lika gärna testa. En lättvindsvågis borde ju dessutom vara ganska lätt att testa, till skillnad mot t.ex. om man vill testa om 65-litersvågisen funkar bra till 3.3.
-
@Svenne 526357 wrote:
Men det är ju just det som är motsägelsefullt, varför ska en lättvindsbräda tolkas som mer ploj än någon annan bräda när den faktiskt ger mer tid på vattnet? Är det inte just därför det nu är en twinfin-hysteri, för att de brädorna är mer lekfulla och ger mer nöje i seglingen? Om det inte varit för att den plötsligt blev kallad ploj hade jag nog inte brytt mig.
Hade brädan varit gjord i plywood limmad på frigolit hade jag också kallat den ploj. Nu är den tillverkad som en välgjord produktionsbräda. En ny JP kostar minst 13 lök på Surfers. Visst, den har inga stroppar, men hela brädan är täckt med padding och det är inte heller gratis.Näe, jag tror att ni gör helrätt i att testa brädan och det verkar som att ni i alla fall gillar konceptet. Jag ska nog skita i att skaffa en otymplig SUP och satsa på en sån här istället.
//Mr Volkswagen (så det så)
Så klart att plojpolisen skall ha en sådan bräda, men lova att inte ploja med den.//F
-
Det finns mkt att uppröras för här i världen, men att någon kallar en bräda för ploj är ju riktigt illa. Något av det mest barnsliga gnället jag läst här på konfen helt klart. Moahahaha!
-
Lars_K;526406 wrote:Det finns mkt att uppröras för här i världen, men att någon kallar en bräda för ploj är ju riktigt illa. Något av det mest barnsliga gnället jag läst här på konfen helt klart. Moahahaha!
Well, det var rätt väntat. Ja, till och med utstuderat att du skulle hugga på mitt inlägg. Synd bara att du inte hann först, för det var tanken.
-
Haha, det märks att det blåser dåligt. Alla verkar ju för fan helt understimulerade och går i gång på ingenting. Nä, hit med lite kuling från SV.
Sjölejonet regerar. Att den inte skulle funka som SUP är ju inte sant, kolla produktens hemsida. Hård rippandes fransoser!
-
Sluta bråka nu boys. Rille du skulle älska brädan, punkt slut. Köp en nu när du får rabatt och rippa hela veckan i Varberg. Kolla prognosen på WG. Bra segling imorgon, skitbra med sideoff på fredag (samma som på bilderna) och avsluta med en schysst dag på lördag. Det går att segla hur mycket som helst ju och ha kul i inga vågor alls. Kolla denna “cutback” på nada våg. ROLIGT!!!! Ska försöka få upp bilderna på kulingvarning idag. Efter att ha sett dem kommer du förstå varför du, och just du, ska ha en sån här bräda.
-
Klart den har potential som SUP. Jag har själv paddlat lite på min Starboard Aero som är lika kort och lika bred. Det är helt OK så länge det är platt. Men att den blir så svår i chop beror nog mycket på den runda shapen. SeaLion är ju betydligt rakare vilket hjälper stabiliteten rejält, gissar jag.
Även Starboard har ju en de kortare SUP:an som funkar för vindsurfing
[img]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=26351&d=1181076818[/img]även denna med stor fet fish tail. Men frågan är om twin fin konceptet gör sjölejonet extra loose.
-
Fan va du tjatar Gurra. Jag köper inget innan jag sett filmen…vafan blev den av förresten?
Troligt? Men roligt, Svenne! 😉
-
Filmen dröjer eftersom jag inte har så mycket tid just nu. Dessutom är den fucked up för Fredrik tryckte på massa knappar han inte skulle tryckt på 🙂 Sen så bör du inte basera ett köp på vad du ser på filmen. Det var rätt kallt kan man säga. Någon på stranden sa att det var 1 grad i vattnet och jag kör med split-toe dojor med hål i. Fötterna kändes som isklumpar och det var inte så bra då man kör en brädan som kräver aktivt fotarbete från kant till kant eftersom det saknas stroppar. Har några roliga vurpor på rullen dock 🙂
-
Lars_K;526434 wrote:vafan blev den av förresten?
Bara för din skull som jag offrar lite sömn. Nu finns en filmsnutt ute åt dig. Godnatt.
-
Vilken cliffhanger att sluta filmen precis före första cutbacken!
-
@gurra1978 526445 wrote:
Bara för din skull som jag offrar lite sömn. Nu finns en filmsnutt ute åt dig. Godnatt.
Känner mej hedrad att du offrar nattsömn bara för mej Gurra! Såg helt klart ball ut. Vilken vinkel asså. Men jag skulle också vilja se mer! Gärna en läppsmack och en airial utan stroppar. 🙂
-
Pratade med AHD idag, de håller med om att det är knepigt att bära brädor utan stroppar, de lovade få till ett infällt handtag som gör att man kan bära den lättare om man får lust att skutta runt på stranden med en sealion under armen. Dessutom var de lite impade av Gurras bilder eftersom en fransman sällan upplever is på beachen.
-
Första gången man ska bära ner grejorna känns det knepigt men om man lägger upphalstampen runt en fena så kan man bära allt på huvudet väldigt lätt. Eftersom det finns ett fäste för surfleach kan man ju bara sätta ett litet rep där med en ögla. Blir ju ett enkelt bärhandtag då. Men det bäste vore ju ett infällt handtag såklart.
-
Jag vill se filmen Gurra, nu får du lägga på ett kol 🙂
Logga in för att svara.