Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Sigma 120-400 mm för Canon EOS

• Sigma 120-400 mm för Canon EOS

Posted by Knatte on 16 november, 2009 at 15:40

Någon som har tankar och omdömmen av följande glugg??
    Sigma 120-400/4,5-5,6 DG APO HSM OS för Canon

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=120400ca

De får ju skaplig kritik både på fotosidan och hos Cyberphoto själva. Men har någon här fotat med detta och kan ge omdömmen på snabb autofokus och optiska kvaliten? Självklart är det inte lika grymt som Canon motsvarande Canon EF 100-400/4,5-5,6 L IS USM men det kostar ju dubbelt också. Jag funderar/drömmer om att köpa nytt objektiv framöver och var sugna på åsikter om denna glugg:tongue:

nlc replied 14 years, 11 months ago 3 Members · 11 Replies
  • 11 Replies
  • Knatte

Guest
    18 november, 2009 at 20:27
    Knatte;588466 wrote:
    Någon som har tankar och omdömmen av följande glugg??
    Sigma 120-400/4,5-5,6 DG APO HSM OS för Canon

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=120400ca

De får ju skaplig kritik både på fotosidan och hos Cyberphoto själva. Men har någon här fotat med detta och kan ge omdömmen på snabb autofokus och optiska kvaliten? Självklart är det inte lika grymt som Canon motsvarande Canon EF 100-400/4,5-5,6 L IS USM men det kostar ju dubbelt också. Jag funderar/drömmer om att köpa nytt objektiv framöver och var sugna på åsikter om denna glugg:tongue:

Ingen som har koll eller omdömmen??:laugh:

• getwet

Member
    19 november, 2009 at 18:50

Nä, ingen kommentar på den däringa Sigman. Men själv sneglar jag på Tamron 200-500mm som komplement till min superba Tamron 70-200 2.8. Vad sägs om den istället för Sigman Knatte? 100mm till och antagligen samma ljusstyrka vid samma mm.

• Knatte

Guest
    19 november, 2009 at 19:35
    getwet;589044 wrote:
    Nä, ingen kommentar på den däringa Sigman. Men själv sneglar jag på Tamron 200-500mm som komplement till min superba Tamron 70-200 2.8. Vad sägs om den istället för Sigman Knatte? 100mm till och antagligen samma ljusstyrka vid samma mm.

Tamronet är säkert ett bra val, men det känns som Sigmat är lite vassare??

Men du blir säkert jättenöjd med ditt val också. Men jag velar hit och dit om man borde ha ett Sigma eller om man skall råna banken och slå till på Canons 100-400 IS L för 17 lax:blush:
    Eller behålla mit 70-200 F4.0 L och vara glad med detta ihop med 1.4 X konvertern…

• getwet

Member
    21 november, 2009 at 10:20
  • getwet

Member
    21 november, 2009 at 10:25
    Knatte;589056 wrote:
    Tamronet är säkert ett bra val, men det känns som Sigmat är lite vassare??

Men du blir säkert jättenöjd med ditt val också. Men jag velar hit och dit om man borde ha ett Sigma eller om man skall råna banken och slå till på Canons 100-400 IS L för 17 lax:blush:
    Eller behålla mit 70-200 F4.0 L och vara glad med detta ihop med 1.4 X konvertern…

Nu är du så där märkesgrining igen Knatte, Tamrons 200-500 får ju strålande recensioner iaf på fotosidan och även cyberphoto skriver gott om den.

Hoppa canonobjektivet och köp en riktig racerigg istället…….

• Knatte

Guest
    21 november, 2009 at 12:08
    getwet;589298 wrote:
    Nu är du så där märkesgrining igen Knatte, Tamrons 200-500 får ju strålande recensioner iaf på fotosidan och även cyberphoto skriver gott om den.

Hoppa canonobjektivet och köp en riktig racerigg istället…….

Ha, ha…:laugh: Jag föll till föga och beställde Canons EF 100-400 F4.5-5.6 IS istället 100-400_2.jpg

Jag läste lite fler tester och insåg att jag nog inte hade blivit nöjd med vare sig Tamron eller Sigmat…

Med tanke på att jag inte har kunnat surfa vettigt på flera år, så ligger jag lågt med raceriggar:mad:
    Ligger närmare att jag säljer alla prylar till våren om det inte börja ljusna i den fysiska delen…:blush:

Det stooora Sigmat hade varit grejen……..

• Knatte

Guest
    6 december, 2009 at 09:55

Måste säga att jag blev impad av 100-400 mm även ut att ha testat det direkt….

100_400.jpg

• macedu

Member
    6 december, 2009 at 11:52

Canon……… men Tamros funkar med….. Huset är ju oxå en del i det hela…

Ngn som vet var tråden om HD Pro är….hittar den inte…. Hade inte ngn köpt den och visat sina alster….verkar grymt oki….. Vet du ngt om denna Knatte!!!

/mac

PS SOrry för trådbrottet :-9 DS

• nlc

Member
    11 januari, 2010 at 19:18
    Knatte;591222 wrote:
    Måste säga att jag blev impad av 100-400 mm även ut att ha testat det direkt….

Tjena Knatte, har du hunnit testa den på något surfaktigt än? Vad är dina första intryck av gluggen?

• Knatte

Guest
    12 januari, 2010 at 07:01
    NLC;594730 wrote:
    Tjena Knatte, har du hunnit testa den på något surfaktigt än? Vad är dina första intryck av gluggen?

Bara allmänt narurfotande och jag är nöjd hitills och IS:en verkar fungera bra. Men har bara fotat max 30-40 kort på frihand ännu, så något helgjutet intryck får vänta lite:smile:

• nlc

Member
    12 januari, 2010 at 20:34

30-40 kort… vad blir det på en 40D – typ 6 sekunder? :smirk:

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Sigma 120-400 mm för Canon EOS

You must be logged in to create new discussions.