Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing sillvik-GBG. askimsbadet, Åsa

• sillvik-GBG. askimsbadet, Åsa

Publicerad av egge på 28 augusti, 2001 vid 13:55

Hur är stället bir det några vågor eller är det bara chopp. Tacksam för realistisk info d.v.s inte ett par meter tubande sideshore m.m.
    Tacksam för andra ställen där detr finns lite vågor.
    När funkar Åsa bäst för vindsurfing?

Nyinfyttad Halmsta´ bo som är sugen på lite GBG-surf
    /Erik

dr-masse svarade 23 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • dr-masse

Medlem
    28 augusti, 2001 vid 14:17

Aaaaah, Sillvik. Detta ställe. Denna oas. Okänd för alla, känd för ingen. Tills nu. Några snabbfakta:

– Segel? Ta med dig 5.0. Allt som behövs.
    – Bräda? 250 vågisen på 75 liter blir perfekt. Det är den alltid här.
    – Våtdräkt? Nej. En liten rush-guard, kanske.
    – Mat? Grillen tänds vid kvällen, kall öl delas kostnadsfritt ut.
    – Stel? ”The Swedish Bikini Team” har sitt massage-träningsläger här.
    – Rädd? Ingen har hittills lämnat Sillvik utan att ha haft en bättre surfdag än någonsin tidigare i sitt liv. Varje gång. Det du. Bara å ladda.
    – Sanning? Alla manövrar som du aldrig lyckats med tidigare och nu plötsligt grejar förevigas på bild och film för att beundras av en hänförd strandpublik.
    – Trångt? Trots att alla dina surfpolare är där är du alltid ensam på vågen.

Lämna med fördel bilen med rutorna nere, det blir så varmt annars. Stölder förekommer ej.

Denna dag var lite risig, blev faktiskt underriggad med femnollan i någon minut.

Aaaaaaaaah, varför är det inte såhär?

Råkade drömma mig bort lite i kontorslandskapet. Vet inget om Sillvik rent surfmässigt, men i min värld är det VÄRLDENS STÄLLE! Sabba inte det nu med en massa fakta ur verkligheten… 😉

Surfa På!

• anonym-anvandare

Medlem
    28 augusti, 2001 vid 14:54

Silvik fungerar i vindar från väst till nordost.
    Om du inte har nyckel till bommen, så kan du köra in med bilen till
    höger om busskuren (om du inte har en 5m bred van). Kör ut till udden, så långt du kan komma.
    Rigga på gräsmattan.
    Om det blåser mycket så blir det ganska choppigt.
    Körde där igår måndag med vågbräda och 4.1 helt ensam. Var var alla andra?

/Magnus

• anonym-anvandare

Medlem
    28 augusti, 2001 vid 16:08

Välkommen Masse! mitten av september (Kolla på sbf sidan)

• dr-masse

Medlem
    30 augusti, 2001 vid 10:51

Åh, trevligt! Vet inte om jag vågar, dock. Man vill ju inte få sina fina illusioner förstöras. Eller lever det månne upp till min drömbild?… Ah!

Surfa På!

• anonym-anvandare

Medlem
    30 augusti, 2001 vid 12:26

Kära Masse!

Silvik är precis lika bra som den bild nu målade upp, med några undantag…

Vi var ute på lite surf expo i veckan. Kul att prova nya ställen. Synd när allt ont som kan hända innfaller under en surf kväll. Inga brudar, ingen öl, inga vågor, försvunna polare, inlåsta nycklar och en sönderkörd bil gör att mitt intryck av sillvik blev nja…

• dr-masse

Medlem
    30 augusti, 2001 vid 12:28

Då var det ju j-igt nära! Kanske kommer jag ner, kanske inte…

Surfa På!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing sillvik-GBG. askimsbadet, Åsa

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.