Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Silly season… igen…

  • rasmus_w

    Medlem
    9 januari, 2008 vid 00:13

    Kevin pritchard hoppar av Maui sails. Vart ska han?

  • Knatte

    Gäst
    9 januari, 2008 vid 05:58

    @Rasmus_W 437538 wrote:

    Kevin pritchard hoppar av Maui sails. Vart ska han?

    Va?? Är han inte en av grundarna och en delägare i Maui sails??:confused2:

  • imported_macts

    Medlem
    9 januari, 2008 vid 07:05

    @Rasmus_W 437538 wrote:

    Kevin pritchard hoppar av Maui sails. Vart ska han?

    Ja shit, detta var en riktigt shock! Måste vara ett stort nederlag för MauiSails.

  • oscar

    Medlem
    9 januari, 2008 vid 07:16

    Verkar inte som om han hoppat av utan att han fått kicken om man läser mellan raderna på hans blogg. “Disappointing to say the least”….

    De kanske har så taskig ekonomi att dom inte har råd att skicka omkring honom och Taty på touren. Frågan är hur dom ska kunna sälja några grejer utan tunga namn som backar upp med testning och promotion.

  • ola-h

    Medlem
    9 januari, 2008 vid 08:01

    Ja, det var oväntat. Jag trodde också han var inblandad som ägare på något sätt.

  • Oregistrerad

    Gäst
    9 januari, 2008 vid 08:14

    Gääässsspp
    Get a life 😉

  • oscar

    Medlem
    9 januari, 2008 vid 08:47

    @Oregistrerad 437553 wrote:

    Gääässsspp
    Get a life 😉

    hoho vad gör du här då? 😀

  • tbsurf

    Medlem
    9 januari, 2008 vid 08:48

    @Oscar 437546 wrote:

    Verkar inte som om han hoppat av utan att han fått kicken om man läser mellan raderna på hans blogg. “Disappointing to say the least”….

    De kanske har så taskig ekonomi att dom inte har råd att skicka omkring honom och Taty på touren. Frågan är hur dom ska kunna sälja några grejer utan tunga namn som backar upp med testning och promotion.

    Men har ni inte hört talas om Martin van Meurs..? En riktigt snabb gubbe som kör mauisails och helt nyligen seglat +50knop med gps.. det är tungt 🙂

  • tobhed

    Medlem
    9 januari, 2008 vid 09:26

    Läste någon post på Kevins blogg igår (just den posten är borta nu) att han inte gillar December eftersom alla kontrakt förhandlas om då – kan det vara så enkelt att de helt enkelt inte har kommit överens om villkoren mm? Han säger ju i alla fall själv att ingen ny sponsor är klar vilket får en att tro att detta inte var vad han hade förväntat sig, själv blev jag i alla fall oehört förvånad.

  • adde

    Medlem
    9 januari, 2008 vid 10:13

    Oj, det var oväntat!

  • imported_macts

    Medlem
    9 januari, 2008 vid 11:52

    Några kompletterande övergångar (plus de tidigare nämda) finns här:
    http://www.boardseekermag.com/wnews/show-story/1/1028

  • Knatte

    Gäst
    9 januari, 2008 vid 14:00

    @Ola H. 437550 wrote:

    Ja, det var oväntat. Jag trodde också han var inblandad som ägare på något sätt.

    Jag har för mig att han och Barry gick in som delägare när det startade upp Maui sails. Så stod det i ett nummer av Windsurf eller boards, när intervjuvade kevin.
    Det var därför hans broder Matt inte gick med i företaget, då han valde en säker lön hos Gaastra istället för att investera egna pengar i ett osäkert Maui sails projekt. (De tre var ju the team i Gaastra under många år.
    Men han kanske är utköpt nu från delägandet:confused2: :confused2:

  • Knatte

    Gäst
    9 januari, 2008 vid 17:41

    @MacTS 437576 wrote:

    Några kompletterande övergångar (plus de tidigare nämda) finns här:
    http://www.boardseekermag.com/wnews/show-story/1/1028

    Känns som Naish tappar några av sina toppnamn?? Är de på dekis eller har de bara ett mellanår? Men isf så är ju Bringdahl där och fixar till bra racesegel, så den biten borde ju snurra på bra framöver 🙂

  • imported_macts

    Medlem
    9 januari, 2008 vid 20:05

    @Knatte 437647 wrote:

    Känns som Naish tappar några av sina toppnamn?? Är de på dekis eller har de bara ett mellanår? Men isf så är ju Bringdahl där och fixar till bra racesegel, så den biten borde ju snurra på bra framöver 🙂

    Vet att Ben Van Der Steen går till Simmer, var Dan Ellis ska göra vet jag inte. Jag är trygg med att Bringdal har varit med och tagit fram -08 seglen!

  • mag

    Medlem
    9 januari, 2008 vid 20:47

    Ligger inte Severne närmast till hands för KP?
    /Magnus

Sida 2 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Silly season… igen…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.