Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Silly season… igen…

  • dr-masse

    Medlem
    9 januari, 2008 vid 21:15

    Ja, han berömde ju deras fina linje segel i sin blog…

    Tycker ändå att det är en skräll. Jag trodde han var delägare i Maui Sails, typ.

  • ola-h

    Medlem
    9 januari, 2008 vid 21:22

    @Oscar 437546 wrote:

    Verkar inte som om han hoppat av utan att han fått kicken om man läser mellan raderna på hans blogg. “Disappointing to say the least”….

    De kanske har så taskig ekonomi att dom inte har råd att skicka omkring honom och Taty på touren. Frågan är hur dom ska kunna sälja några grejer utan tunga namn som backar upp med testning och promotion.

    Fast Barry säger det omvända, att Kevin lämnade: http://www.mauisails.com/forum/viewtopic.php?id=1780

    Egentligen inte så intressant att spekulera om det hela dock. Dom kom inte överens, helt enkelt. Maui Sails har knappast varit någon stor kassako.

  • getwet

    Medlem
    10 januari, 2008 vid 07:20

    @Knatte 437647 wrote:

    Känns som Naish tappar några av sina toppnamn?? Är de på dekis eller har de bara ett mellanår? Men isf så är ju Bringdahl där och fixar till bra racesegel, så den biten borde ju snurra på bra framöver 🙂

    Naish har beslutat sig för att inte ha internationella helspons seglare, man vill hellre lägga krutet på nationella seglare med lokal kännedom och kontakter. Sedan kommer det att finnas några få som är med och utvecklar produkterna.

    Jag tror inte att man “tappat” seglare, det är ett medvetet val att ändra en filosofi.

  • adde

    Medlem
    15 januari, 2008 vid 12:20

    Mmm, senaste ryktet säger att Kauli seglar på ett 4-lattat NP 2009 proto på Maui…

    pic1.jpg

  • oscar

    Medlem
    15 januari, 2008 vid 12:59

    Uöööh..NP “#¤% svär inte i kyrkan…hur kan han gå till dom….skitsegelmärket som köper sig världscuptitlar och säljer segel till överpris med sunkig kvalitet.

  • koa

    Medlem
    15 januari, 2008 vid 13:02

    business

  • dr-masse

    Medlem
    15 januari, 2008 vid 13:30

    Häpp! Ett rykte som verkade stämma… och jag är faktiskt inte alls förvånad, Kauli är ju den klarast lysande stjärnan just nu.

  • adde

    Medlem
    15 januari, 2008 vid 13:34

    Han är ju bra polare med Ricardo också så det kanske spelar in. Rätt tråkigt att spana rätt i detta fall va…?

    Då väntar vi bara på att det är JP också…

  • koa

    Medlem
    15 januari, 2008 vid 13:54
  • oscar

    Medlem
    15 januari, 2008 vid 13:55

    Funderar på att söka och sen köra skiten i botten 🙂 hohoho

  • adde

    Medlem
    15 januari, 2008 vid 14:10

    @Oscar 438654 wrote:

    Funderar på att söka och sen köra skiten i botten 🙂 hohoho

    Som du gjorde med Gaastra :crazy: :tongue:

  • oscar

    Medlem
    15 januari, 2008 vid 14:26

    haha…Knut kom ju in och snodde våra idéer.

  • dr-masse

    Medlem
    15 januari, 2008 vid 14:30

    Product Manager – Windsurfing
    Overview

    ….

    Preferred Skills/Qualifications a)
    The person does not need to be a windsurfer, although experience of the sport would be useful.

    Ah, skönt att se. Lite som att ha en product manager för fotbollar som aldrig spelat fotboll, eller en för surfbrädor som har vattenskräck eller…

    Ja, vad skall man säga. Jag kan nog söka, ah!

  • rrd

    Medlem
    15 januari, 2008 vid 16:47

    Håller med dig Dr Masse. Jag läste hela annonsen tidigare och reagerade också starkt.

    …eller en Product Manager inom bilbranschen som inte har körkort eller gillar bilar…Tänk er en Prod Manager på BMW eller Porsche, löjligt…

    Här i storföretagen där de översta ägarna bara tittar på bottom line och inte egentligen bryr sig om vad man arbetar med för produkter.

    Detta tror jag är ett mycket farligt synsätt i en livsstilsbransch där allt egentligen handlar om känsla. Här gäller det om att bygga och förvalta starka varumärken. Visst, allt företagande handlar ytterst om att tjäna pengar, men det kan man göra på olika sätt och med olika visioner och mål. Självklart ska de som arbetar med detta ha en god kunskap om och känsla för sina produkter.

    Det vet jag att personer i liknande ställning har i andra mindre märken.

  • mag

    Medlem
    15 januari, 2008 vid 23:40

    Fast om ni läser annonsen en gång till så ser ni att Product Manager är lite missvisande. De söker ju en kvalitetsansvarig, produktionskvalitetskunnig, leverantörsbedömningsansvarig, produktdokumentation/kontrolldok etc i samma befattning. Det blir nog inte mycket vindsurfat för den personen i alla fall. Och mest jobb i HongKong-Kina.

    Tror inte jag bytar jobb igen, börjar nytt snart.
    /Magnus

Sida 3 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Silly season… igen…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.