Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Silly season… igen…
-
Åh, det här härliga ryktet håller mig alert på jobbet just nu!
Vågar (he, he) Kauli skippa Quatro före Kap Verde? Inte åka Keith plankor utan Greenpulkor? Frågor, frågor, frågor…
Japp, jag försöker desperat hålla liv i tråden… 🙂
-
Han får väl göra som Marcello Brown gjorde när han bytte till mistral: Måla om sin Playmate99…
Quatro med JP loggor vore väl ingen nyhet.
-
@Ola H. 439223 wrote:
Är du säker på att Keith inte längre kommer shapa Kaulis brädor?
Ja, det är vad jag har hörd från några som verkligen borde veta sådant, men allting är ju “hear say”, och spekulation just nu. Vi får vänta och se vad som händer när rökgardinen dras bort.
Alla är mänskliga, och om JP-företaget kanske vill ge Keith en bra slant för att fortsätta shapa Kaulis brädor, då kommer han gankse/säkert göra det. Money talks… Han shaper ju för mr. JP himself med, så det borde inte vara så allvarlig konstig att shapa för nån annan JP team rider med, eller?.
ps: mycket bra tidigare inlägg om hur pros på-verkar produktions brädor; Jag kan bara hålla med dig!
-
Keith kör Goyasails som numera designas av Jason Diffin (båda fd simmer).
Goya 09? Får Jason äntligen ha lite dacron i produktion??
[IMG]http://item.slide.com/r/1/249/i/3ObbHgqG3j-lALCXm6_aMD6aYqh2XlR-/[/IMG]Kauli på NP och Quatro fortfarande… Naishbom också? 😀
http://bp3.blogger.com/_czUfPbJKZic/R5JQhX1yoiI/AAAAAAAABMY/WVv_pwhKT9A/s1600-h/d0000.JPG -
@arnout 439459 wrote:
nope, JP himself kör ju Quatro customs… det borde säga en del om JP brädorna, och/eller JPs inhouse shapers… men, men, jag är kanske biased…
Jag tror inte det säger så myckt om JP-brädorna. Jag har inte kört JP på länge nu, men att dömma av andras referat så funkar de väl bra. Jag tror alla shapers i den här klassen kan få fram bra brädor. Den största skillnaden handlar nog om vilka brädor som det bestäms att de skall ta fram. Vilken _inriktning_ bädorna skall ha, alltså. Och de är huvudsakligen detta oms avgör om brädorna blir lyckade so produktionsbrädor eller ej. Vad är det kunderna vill ha, är frågan. Och när det gäller detta är jag inte säker på att Keith är “bättre” än JP-folket.
Däremot har som sagt Keith en extrem kredibilitet bland de duktiga vågseglarna. Som jag skrev tidigare beror det antagligen på att han lyckats omvandla deras önskemål till bra brädor och kanske även ibland utmana dem med lite nya ideer. Man kan spekulera om varför just Keith har fått detta rykte. En gissning är att det beror på att han själv är en grym seglare. Själv tror jag det bara är halva sanningen. Givetvis är det lättare för seglarna att få förtroende för en shaper som själv kan utnyttja brädorna. Men kanske ännu viktigare är att Keth _genom_ att han segler så mycket får tillfälle at diksutera brädorna med sina seglare på plats på stranden. Direkt, när intrycen är färska. Han är helt enkelt på plats när de händer och får inte bara verbala kommentarer om brädorna efteråt utan ser med sina egna ögon hur de påverkar seglaren i fråga. Det är det här som jag tror ger honom en stor kommunikationsfördel som han sedan förvaltar väl i verkstaden. Ett mycket intressant fenomen.
-
@adde 439930 wrote:
Keith kör Goyasails som numera designas av Jason Diffin (båda fd simmer).
Goya 09? Får Jason äntligen ha lite dacron i produktion??
[IMG]http://item.slide.com/r/1/249/i/3ObbHgqG3j-lALCXm6_aMD6aYqh2XlR-/[/IMG][/quote]
RÄTT mycket simmer i det utseendet….
-
Verkar som KP har nått på G…
Looks like my new sail sponsor is right around the corner. I have tested all the sails out and know which one seems to be working the best for me. Now it is just up to the details!! Check back in for some new info later on in the week!
Mauisails svarar med att låta Phil McGain börja segla Slalom42 igen! Den forne PWA chefen är en bit över 40! Bring it on, Bringdal?!?
-
Precis, min gissning är att det just är nått på G det är frågan om…
-
Tror jag också, G är nog sugna på lite titlar för att kunan kliva upp som ett av dom större märkena igen.
-
HAHA
Kauli was on a NP first. Then he saw Robby in the water and switched to his old Naish… Maybe he still has a few days on the contract and was afraid to get busted?!?
Saxat från: http://mauisurfreport.blogspot.com/
-
Knatte
Gäst22 januari, 2008 vid 11:47@adde 440226 wrote:
Verkar som KP har nått på G…
Looks like my new sail sponsor is right around the corner. I have tested all the sails out and know which one seems to be working the best for me. Now it is just up to the details!! Check back in for some new info later on in the week!
Mauisails svarar med att låta Phil McGain börja segla Slalom42 igen! Den forne PWA chefen är en bit över 40! Bring it on, Bringdal?!?
Men skall inte Bringdal tävla i PWA i år ?? Har har ju sagt att han skulle börja tävla i PWA under 2008 i några intervjuver väl… Slalom och speed då :smirk:
-
@arnout 439462 wrote:
Ja, det är vad jag har hörd från några som verkligen borde veta sådant, men allting är ju “hear say”, och spekulation just nu. Vi får vänta och se vad som händer när rökgardinen dras bort.
Alla är mänskliga, och om JP-företaget kanske vill ge Keith en bra slant för att fortsätta shapa Kaulis brädor, då kommer han gankse/säkert göra det. Money talks… Han shaper ju för mr. JP himself med, så det borde inte vara så allvarlig konstig att shapa för nån annan JP team rider med, eller?.
ps: mycket bra tidigare inlägg om hur pros på-verkar produktions brädor; Jag kan bara hålla med dig!
Senaste nytt är att Kauli är fortfarande under Quatro kontrakt tills 2009…, änligt min källa hos Quatro… skvallret fortsätter…
ps: på bilden ser det ut som att Keith kör en twinfin med 2009 graphics
Logga in för att svara.