Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Silly season… igen…

• adde

Medlem
    31 januari, 2008 vid 08:08

Åsso ska Josh Angulo sluta på Ezzy… Dock inget nytt bestämt.

Får en liten känsla av att all rörlighet har gjort att “priset” på seglare stigit…

• lars_k

Medlem
    31 januari, 2008 vid 20:00

Och Levi Siver till Quatro… Ingen direkt förändring iofs, mer än att han nu kan köra med “rätt” grafik på sina plankor:
    http://www.boards.co.uk/main/article.asp?a=2575

• mag

Medlem
    1 februari, 2008 vid 20:53

Det var lite oväntat tycker jag. Han har ju verkligen gillat Ezzy och de har supportat honom i vått och torrt, medgång och motgång.
    /Magnus

• Oregistrerad

Gäst
    2 februari, 2008 vid 05:52

@Knatte 440796 wrote:

Han gav ju ett tjuvnyp till Mausails också….. “Han har ju inte vunnit någon racingtitel sedan han lämnade Gasstra. Det Skulle vara skönt att fixa detta när jag är tillbaka hos Gaastra igen”

Eller så är det som han själv sa förra säsongen, att han helt enkelt är för klen så att han inte hade speeden. Borde göra extra stor skillnad på produktionsbrädor.
    Han ville väl ha påökt eftersom han kom 2a i slalomen på ett bananskal, och blev väl för dyr.
    /Benke

• aronh

Medlem
    3 februari, 2008 vid 16:30

Världsmästaren i vågor verkar ha bestämt sig nu. Enligt pålitliga källor. http://www.riders.dk/Default.aspx?ID=72&M=News&PID=491&NewsID=3417

• dr-masse

Medlem
    5 februari, 2008 vid 19:32

Jahapp, vad tror ni om det här:

Angulo is now on MauiSails!

he was testing and photographing in Cabe Verde yesterday!!

från boardseekermags forum. En hygglig skräll, måste jag säga.

• ola-h

Medlem
    5 februari, 2008 vid 19:43

@Oregistrerad 442221 wrote:

Eller så är det som han själv sa förra säsongen, att han helt enkelt är för klen så att han inte hade speeden. Borde göra extra stor skillnad på produktionsbrädor.

Kevins är iofs i en sådan position hos Starboard att han kan få de storlekar han är intresserad att köra utvecklade åt det håll han vill. Många av de som jobbar med både shaping och testning är dessutom själv rätt lätta.

Kanske är det rent generellt en nackdel att inte vara stor som Antoine, men jag tror alltså inte produktionsbrädesregeln gör det värre i Kevins fall.

• ola-h

Medlem
    5 februari, 2008 vid 19:45

@dr Masse 443026 wrote:

Shit. Silly season indeed. Personligen tror jag dock Josh är mer en bra reklamskylt än någon som driver på utvecklingen…men det är kanske det Barry vill ha.

• koa

Medlem
    5 februari, 2008 vid 19:45

@dr Masse 443026 wrote:

Kul att det händer lite…

• adde

Medlem
    5 februari, 2008 vid 19:47

Haha, Kev och Josh verkar ju inte vara bästa polare direkt. Undrar vad som hände på Mauisails egentligen…

• dude

Medlem
    6 februari, 2008 vid 19:19

Ni snackar ju mycket om att det är bra att vi konsumenter driver de stora märkena att utveckla brädorna så att det ges tillbaka till oss från det som proffsen utvecklar för sin egen del. Är det inte bra då om vi går in på deras hemsidor och säger det?!

Vad finns det då för sidor där man kan försöka öppna kommunikationen till både seglarna själva och märkena?

• dude

Medlem
    6 februari, 2008 vid 19:49
    Lars_K;441940 wrote:
    Och Levi Siver till Quatro… Ingen direkt förändring iofs, mer än att han nu kan köra med “rätt” grafik på sina plankor:
    http://www.boards.co.uk/main/article.asp?a=2575

Kul att denna shaper som visat sig väldigt stor med Kaulis shaper tills nu officiellt får en ny professionell seglare att samarbeta med. Kan man hoppas att lika mycket kommer ut denna gång? …jag önskar jag kunde få tillfälle att testa både singel- och twin-fin brädorna från Quatro!

• dude

Medlem
    6 februari, 2008 vid 19:57

Men det känns inte som att Quatro är ett så stort märke egentligen, inte här i Sverige i alla fall. Jag tror inte de e så himla bra andrahandsvärde på en quatrobräda om man köper en 2008 jämfört med vad t ex fanatic eller starboard. Dessutom finns väl ingen egentlig leverantör av Quatro här heller, eller?

• dr-masse

Medlem
    6 februari, 2008 vid 20:01

Surfers Paradise har agenturen för Quatro i Sverige.

Men det är inte så himla många som säljs.

• ola-h

Medlem
    6 februari, 2008 vid 20:45

@dude 443196 wrote:

Vad finns det då för sidor där man kan försöka öppna kommunikationen till både seglarna själva och märkena?

Starboards teamriders svarar på frågor på deras “ask team” sida. Såtillvida de inte är ute och reser så brukar man få svar från den man önskar rätt snabbt. Inte alltid världens längsta utläggninar direkt (sådant har de andra som sköter….) men i alla fall svar.

http://www.star-board.com/forum/forumdisplay.php?f=10

Sida 7 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Silly season… igen…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.