Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Silvertejpa foten

• Silvertejpa foten

Publicerad av gurra1978 på 5 oktober, 2004 vid 18:07

Jag såg på Robby Naish RIP rulle och uppmärksamade speciellt en scen där han silvertejpar sina fotleder. Jag antar att det var för att stabilisera leden, antingen i förebyggande syfte eller så kanske han var skadad sen innan.

Är detta något som är vanligt om man ska köra riktig hardcore våg? Jag bara undrar eftersom jag aldrig kört i sådana förhållanden och det kanske kan vara smart.

imported_borje svarade 20 år, 5 månader sedan 8 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    5 oktober, 2004 vid 18:31

kanske inte så vanligt men det är inte dumt att göra det.

• kungdenknege

Medlem
    5 oktober, 2004 vid 19:17

Det är ju det han gör när han vrickat foten i vågorna =) Tejpar o sticker ut o kör mer. Hardcore på riktigt…

• drakglenn

Medlem
    5 oktober, 2004 vid 19:41

Hmm, satt och funderade på det med när jag såg filmen, fick för mig att han delvis gör det för att slippa slit märken & blåsor, förmodar att det blir värre med tiden man är i vattnet, vilket han troligtvis är jämt wink.gif
    (Aj för att ta bort den tejpen),
    Hmm, avklippt strumpa på först…..fan, måste testa det wink.gif

• markram

Medlem
    5 oktober, 2004 vid 22:07

Svar till:

Hmm, satt och funderade på det med när jag såg filmen, fick för mig att han delvis gör det för att slippa slit märken & blåsor, förmodar att det blir värre med tiden man är i vattnet, vilket han troligtvis är jämt wink.gif
    (Aj för att ta bort den tejpen),
    Hmm, avklippt strumpa på först…..fan, måste testa det wink.gif

[/ QUOTE ]

Sorry, ger ej samma stöd med strumpa på , tyvärr.
    Tejpade min brutna fot (som jag trodde bara var stukad) med glasfibertejp för 14 år sen när jag var i asien.
    Det funkade skitbra, gick med ryggsäck på 15-20kg, drog minst tre fyra bärs innan jag tog bort tejpen inför John Blund .
    Eftersom foten kändes stel när jag slutat tejpa röntgade jag mig i ett land med engelskspråkig läkare (australien) som undrade hur länge jag gått gipsad.
    När jag berättade att vi lindat med glasfiber tejp, så tyckte han att jag haft tur med den perfekta läkningen.
    Det tog dock 5 år att få full rörlighet i foten..

Ett tips -raka foten och vaden INNAN du tejpar.
    Det gör ont att rycka loss pälsen, även efter ett dussin bärs crazy.gif.

• anonym-anvandare

Medlem
    6 oktober, 2004 vid 06:28

Respect!

• zehlertz

Medlem
    6 oktober, 2004 vid 07:27

”idrottstejp” funkar bäst attha längst in mot skinnet, den e smalare o du kan styva upp bättre…
    men visst i nödfall så funkar ju silvertejp till allt!

tror inte nasih står o ojjar sig över slitmärken efter stropparna….
    skulle tippa på att den mannen har tjockare hud än ett elefantarsle…

• imported_borje

Medlem
    6 oktober, 2004 vid 14:57

Jag kan säga att det inte hjälper att tejpa foten när man ska surfa, och särskilt inte med silvertejp. Ska det hjälpa så får det vara riktig ”idrottstejp” men när den blir blöt så ger det vika och då hjälper ändå inte tejpningen. Har du inga problem med fotleden eller ledbanden ser jag ingen anledning till att tejpa och om du har problem så får man träna upp foten.

(erfarenhet av 2 års konstant tejpning, fotboll)

• hstrom

Medlem
    6 oktober, 2004 vid 20:20

tyckte det gick jättebra att tejpa ihop stortån med den brevid när jag hade massa sprickor i stortån… trodde iofs bara den va stukad då men det visade sig sen att det va massa sprickor i den… funkade iafl att surfa… smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    7 oktober, 2004 vid 05:23

Klart att det fungerar med silvertejp. Har provat själv på stukad fot när jag var i The Gorge för några år sedan. Det gav det där lilla extra stödet som avgjorde frågan om att surfa eller inte surfa. Nackdelen är att det fungerar som vaxning av benen – det gör jävligt ont första gången när alla hårstråna ryker.

/ Patrick

• imported_borje

Medlem
    7 oktober, 2004 vid 12:54

Tejpa ihop tår går självklart bra, men att stödja en fotled mjaaaa…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Silvertejpa foten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.