• Publicerad av oscar på 16 maj, 2003 vid 18:11

Simmer Crossover har nu “vunnit” (inte i poäng utan i kommentarer från testarna) i både Boards och Windsurf, Tomas Persson kan vara stolt!

Och jag som köpt Gaastra……

anonym-anvandare svarade 21 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    16 maj, 2003 vid 21:48

Ja, och hur fan kan man göra det, är du från Gbg eller?!
    Simmer är sjukt bra!

• ola-h

Medlem
    17 maj, 2003 vid 07:15

Japp, Crossover låter som ett riktigt bra segel. När det gäller att utse testvinnare är det dock inte så enkelt. Just Gaastra (Grind) är ju en uppenbar kandidat i Windsurfs test. Att Simmer Crossover designas i Sverige är dock skoj.
    En fråga om smak, sa Bill. Smaksak, var det, sa Bull.

• rrd

Medlem
    17 maj, 2003 vid 09:47

Även 5,3 (senaste Boards testade 5,7) har fått ett extremt/ mycket bra omdöme i eng Windsurf o fransk test.

Jag har seglat en linje om 4,2-4,7-5,3-5,7 sen i höstas och är mycket nöjd. Tryckpunkten mycket långt fram o långt ner, lätthanterligt bra bottendrag o seglet klarar MYCKET vind utan att bli ohanterligt. Det är ändå inte ett powervågsegel som blir svårt att rida vågor med när när man vill släppa ut överskottsvinden “depowering” och få ett neutralt segel. Min referens är Simmer Onshore -02 som också fick bra resultat i tester.

(Dessutom har faktiskt Simmer ett bra prisläge i sverige jämfört med andra länder…)

Nej, jag är inte sponsrad.

rip on…

PS

12 surfdagar hittills i år

• voodoo

Medlem
    17 maj, 2003 vid 11:18

Jaså Oscar du har lämnat North bakom dig!
    Du kan väl inte mena att du vekligen byter ner dig bara för att du var missnöjd med deras forum wink.gif

Tjena Magnus, här har vinden bjudit på 15 surfdagar hittills iår smile.gif

• oscar

Medlem
    17 maj, 2003 vid 18:51

Absolut inte men jag ser det inte som ett nedbyte, ska bli otroligt kul att testa nånting nytt och som dessutom har fått så bra kritik i alla tidningar. Gaastra har ett otroligt öga för smarta detaljer, kvaliteten är grym (i Norths klass kan de ju inte bli, det kan ingen men seglen är ju lättare) och så är de ju världsmästare i Formula, wave och freestyle.

Men att företaget drivs på ett sätt som är 100% kundorienterat, liksom Starboard, tycker jag är ett stort plus. Man ser ju vilket företag som går bäst rent ekonomiskt..North har sparkat 50% av teamet medans Gaastra värvar….

Kommer förresten köra en Viper race 460 på 1.5 kg i 7.0an, så lite North blir det…..

• lars_k

Medlem
    17 maj, 2003 vid 19:11

Jag kör bara Simmer för tillfället. Goa segel seglingsmässigt. Men jag är lite tveksam när det gäller kvalitén. Tycker de slits snabbt. “Trådar av sej” i kanter etc. Tror North, NP mfl är bättre, men också dyrare…

• anonym-anvandare

Medlem
    18 maj, 2003 vid 18:29

Har kört Onshore sedan 96′, varav 4,7:an en säsong på Maui 97′, visst är det lite slitet men funkar RIKTIGT bra fortfarande. =kvalitet!

• anonym-anvandare

Medlem
    18 maj, 2003 vid 18:44

Jag tycker dem är glättiga!

• anonym-anvandare

Medlem
    19 maj, 2003 vid 07:22

Har kört Onshore sedan -95 och nu har jag fortfarande mina
    -00:or som är det mest vindtåliga jag kört med.

Myser inte runt med prylarna och de håller för det som dom
    utsätts för.

Jag upplever att de håller betydligt bättre än de flesta
    andra märken jag provat.

Dålig referens då jag på senare år inte kört några andra
    märken, ty varför byta då mina krav uppfylls!!?? grin.gif

Må Gött!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.