Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Simmer Compact ?

• Simmer Compact ?

Publicerad av marty på 1 oktober, 2004 vid 09:11

Någon som har erfarenheter av simmers compact segel ? Lättmanövrerade hänger jag med på med det akterliket men överriggad ??? Gör inget om ni befinner er i min viktklass ; runt 100kg.

Mvh Marty

marty svarade 20 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • dr-masse

Medlem
    1 oktober, 2004 vid 09:27

Känner ett par figurer i mer manlig viktklass som kört Compact, den ena med nästan lika mycket muskler som dig… 😉

De har kört mycket Compact 04 och gillar seglen. Går igång tidigt, hygglig fart och stabilitet. Nu är ju fokus mycket på att komma igång med dessa segel, så någon överdriven stabilitet är det inte fråga om. Men helt OK.

Vad gäller 05 så skulle jag faktiskt rekommendera en koll på större Crossover. Tycker att mitt 6.7 2005 Crossover har förbättrats i en bra riktning jämfört med 04. Inga gigantiska skillnader, men mer förstärkningar och lite mjukare känsla, i stort sett precis det jag ville ha ut av mitt 6.7. Om du dessutom jämför måtten på Compact och Crossover så är valet ganska enkelt, det skiljer lite och Crossover är valet. Enkelt!

Surfa På!

• anonym-anvandare

Medlem
    1 oktober, 2004 vid 10:05

Compact 2004 är grymma segel som fungerar väldigt bra överriggat. Körde dessa ner till 5,3 detta året och har varit väldigt nöjd.

Markus S-77

• marty

Medlem
    1 oktober, 2004 vid 12:54

Tackar laugh.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Simmer Compact ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.