-
simmer crossover
Är det någon som har provat crossover-05 på rdm-mast och i så fall på vilken. Funkar det bra, har en 5,7 och en 5,0. Funderar lite på någon av challengers master. Någon som har något bra tips?
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › simmer crossover
Är det någon som har provat crossover-05 på rdm-mast och i så fall på vilken. Funkar det bra, har en 5,7 och en 5,0. Funderar lite på någon av challengers master. Någon som har något bra tips?
Jag har i år kört Crossover på både RDM och vanlig mast. RDM var en mast som jag tror var/är rätt lik Challengers master (Amex, tillverkas på samma ställe som Gun och några till, tror jag).
Storlekar har varit 5.7, 5.3, 5.0, 4.7, 4.2 och 3.7.
Och det här tycker jag (som är en högst normalbegåvad surfare på 75 kg):
På små segel är RDM najs. Och hållbart. Upp till 5.3 funkar det grymt bra, jag märkte knappt någon skillnad i prestanda. På 5.7 skulle jag nog föredra min vanliga mast, men RDM var inga problem. Tyckte dock att både bottendrag och stabilitet var bättre med SDM (standard) för 5.3 och 5.7 när det gäller Crossover. En fördel som RDM hade i 5.7 var att seglet blev mjukare i känslan och roterade aslätt. Vilket ju är ganska självklart. Mer nedhal och uthal blir det såklart. Förlängde nog en 5-7 cm mer än vanligt.
Men 5.7 Crossover är nog typ max som jag skulle köra med RDM, sedan blir det väl mjukt. Tror jag nog. Om man väger lite mer.
Lycka till!
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › simmer crossover
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.