Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Simmer CrossOver vs Gun Sails Wave MC

• Simmer CrossOver vs Gun Sails Wave MC

Publicerad av ducks på 30 augusti, 2007 vid 18:02

Ska handla lite segel, 5,0 samt 5,7, samt tillhörande master 400 och 430…

Har kollat in Simmer CrossOver med SC-6 mast samt Gun Sails Wave MC med Expert wave mast.

CrossOver känns som ett säkert val, har bara hört bra om detta segel samt SC-6. Ska väl även passa lite tyngre gubbar som mig. Men är lite sugen på Wave MC med tillhörande mast. Seglen är ganska mycket billigare om man köper från Gun Sails direkt, sen är masterna lättare och billigare med. Sen får man ganska mycket rabatt med, så det bli ett par tusenlappar billigare. Frågan är hur det är med kvaliteten på deras prylar. Har själv ett Wave MC 4,5, dock bara använt 2 gånger, så jag kan inte uttala mig om kvallen.

Någon som har synpunkter på seglen? Någon som har Gun Sails grejor och kan uttala sig om kvaliteten mellan dom och Simmer?

Oregistrerad svarade 17 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • pure

Medlem
    30 augusti, 2007 vid 20:34

Jag har två wave mc och tycker att gunsails generellt har bra kvalitet. Har för dålig erfarenhet av andra segel för att säga nått om prestanda. I tyska surf tycker jag att det ser ofta ut som om gunsails får bra betyg. Men om priset var exakt samma på simmer som på wave mc hade jag nog köpt simmer pga att det används oftare av proffs 😉

• fredrik-ygge

Medlem
    30 augusti, 2007 vid 20:42

Jag har också handlat mycket Gun för att priset varit så lågt i jämförelse. Kanske inte exakt samma kvalitet som ett dubbelt så dyrt segel, men väldigt, väldigt bra saker för pengarna. Bra service och support också när jag talat med dem i Tyskland. Kör deras freerace (Booster) och race (Mega XS) samt Select och Expert master. Köpt lite olika bag:ar, hängseletampar och annat också och det har varit alldeles utmärkt kvalitet. Så jag är nog lite Gun-freak. Svärmor heter Gun också, så jag tror det ger mig extra Karma.

Andrahandsvärdet är nog uselt då märket är okänt – men andrahandsvärden är alltid usla så det kanske gär marginell skillnad.

• tdk

Medlem
    31 augusti, 2007 vid 12:54

Min nuvarande 4,2a är ett Gun Wave MC -05. Och jag kan bara säga positiva saker om detta. Nu har jag inte användt det under förra säsongen då det är mitt reservsegel, så just slitagemässigt vet jag ju intligen inte. Men det är stryktåligt, för jag har kraschat det HÅRT, men det värkar hålla för det mesta. 🙂 Sen är det ett skönt segel med bra drag.

• lars_k

Medlem
    31 augusti, 2007 vid 14:13

Jag körde en linje Wave MC 04-or för några år sen. Höll ihop bra. Kanske lite för mkt drag för mej men det finns ju Hammer också.
    Andrahandsvärdet är säkert lägre (jag sålde mina billigt), men så är ju även inköpspriset. Bra om man tänker köra flera år på grejorna.

• svenne

Medlem
    31 augusti, 2007 vid 18:20

Gun har fixat till sig ordentligt, rejält material, bra mastficka och så vidare. Jag körde CO förut och tycker att det är ett bra segel, men de Gun av årets och förra årets modeller jag har sett ser minst lika bra ut.
    Sen är ju frågan om man gillar dem. Personligen tycker jag att Gun-seglen är lite för ”toppiga”, medans cedvar tycker att de är kanon. Han är iofs både längre och något tyngre än mig.

• Oregistrerad

Gäst
    12 september, 2007 vid 20:19

Att du inte kollar med Stora Höga. De matchar nästan alltid de priser som tyskarna har och då kan du slippa frakten om du inte bor alltför långt därifrån. De har slutrea den 22:e så du kan säkert göra ett klipp.

/pelle

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Simmer CrossOver vs Gun Sails Wave MC

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.