Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › simmer segel= dyra??
-
simmer segel= dyra??
Publicerad av naish på 8 december, 2003 vid 21:29tjenare!
Är simmer seglen dyra hur mycket kan ett 6,0 freezone kosta?? Är det mer än 3000 kr eller runt 2500kr??
$$$$philip$$$$herodude svarade 21 år, 1 månad sedan 14 Medlemmar · 26 Svar -
26 Svar
-
nä, tyvärr jag har letat och letat med det är ingen som vill sälja ett. Så jag undrar hur mycket ett nytt kan kosta??
$$$philip$$$
-
Ingen som har ett 6,0 simmer typ freeride/freestyle segel som dom skulle vilja sälja för 2000 kr typ??
Philip.serger@swipnet.se -
Har en polare med ett 6.2 el. 6.0
Skall höra med honom om det är för säljes!!
Hör av mig… -
6,0 Simmer Freezone 00 1 999 kr
Säljes beggat på Surfers Paradise.
Kolla även efter simmer zerofive, typ samma segel som freezone fast mindre förstärkningar och lite mer åt freeride hållet.
-
Men funkar simmer freezone bra till freeride?? Eller det är mer ett freestyle segel?
-
Runt sexnoll tycker jag att de flesta freestyle-segel funkar fint till freeride. Se det som en manövervänligt freeridesegel, typ.
Beror dock lite på bräda, har man en bred sak som tar sexnoll som minst så kanske det finns bättre segel. Men för de flesta freeride-brädor för folk som söker ett lättmanövrerat, hyggligt snabbt och välbalanserat segel så funkar freestyle utmärkt.
Nackdelar? Lite sämre stabilitet, något lägre toppfart, inte världens höjdtagning. Fördelar? Tidig planing, lätta att hantera, bra för att lära sig trick och segelhantering, vattenstart, låg vikt.
Surfa På!
-
Skillnaden mellan Simmers Freezone (freestyle) och ZeroFive (Freeride) är igentligen bara att Freezone är mer förstärkt för att hålla för mer galna krascher.
Ialla fall var det så med 01 seglen, sen är det möjligt att freezone gått ännu mer åt freestyle hållet på senare årsmod.
Men jag tycker dock mitt 02 freezone går att freerida med ganska bra, inte värdens toppfart men sen beror det ju lite på brädval också… Min Jp Freestyle/wave är ju ändå inte så snabb. -
Köp ett 04 GUN istället för 2500.- Det är väl fortfarande €45 rea på 04’orna skulle jag tro. jag lyckades få ett 6.2 med fri frakt eftersom Lars_K handlade så det gick bara på 2150.-.
Rätt billigt för ett 04 tycker jag.
-
Jo jag vet att det är så men nya grejjer är ju skönt att ha och jag tror min ekonomi skulle gilla GUN mer än mina search faktiskt.
Logga in för att svara.