-
Simmer TP Formula 7.6…
Jahaja, titta vad som låg på gräset här utanför nyss… jag är helt oförbätterlig (eller, “räddad”, som vissa här nog tycker, ah!)…
Nåja, det ställer ju till en hel del det här. Hela min noga hopsatta prylkombo är helt rökt. Jag måste dra i nedhalet för första gången sedan 1997. 5-56 på rullarna. Cambers. Jösses. Jag förstår inte att det har hänt, men det har det.
För att gardera mig lite så kör jag på en lite lugnare bräda till å börja med, Hawk 110. Ett par slalomfenor får det nog bli.
Om ni hör någon som ropar “oj, oj, oj, var är detta på väg och hur dålig koll kan man ha” när ett silvervitt segel fladdrar fram å tillbaka över Himmerfjärden så är det GetWet när han ser mig med absolut noll ordnung på sådant här ute på Fituna… gps avvaktas det bestämt med, jag vill INTE veta hur långsamt det går. (men jag lånar gärna, ah!). Allt över 22.5 knop betraktar jag som en bedrift. Över 25 och bragdmedaljen är min.
Nåja, jag lägger upp lite pix här. Var själv lite nyfiken på detta segel och informationen har ju varit, ähum, sparsam, om man säger så. Känns lite som en världspremiär, de här bilderna, he, he.
Några intryck (läses med meningen “det är en balettvåg-wannabe som inte hållt i riktiga cambergrejor sedan 1997 som skriver” fastnaglad i bakhuvudet):
– Ser faktiskt välsytt ut. Bra med lite starkare duk runtom, inte alltför tunn monofilm.
– Nya cambers som ser helt OK ut.
– Inte alltför svårt att rigga. Mast över cambers, spänna nedhal, på med bommen, släppa lite nedhal, snäppa på cambers, spänna (mycket, men faktiskt inte värre än på mitt gamla goa Gaastra F1) och justeraHoppla! Döm själva efter bilderna, men som ett totalt paket känns det lovande och, förhoppningsvis, prisvärt!
Speeeeeeda På!
Logga in för att svara.