-
singel till thrusterbygge
hej
tänkte dela med mig av ett bygge som säkert en hel massa vindsurfare går och funderar på – kan man bygga om en singel till thruster? Inte Björn Daniels klass på detta, men så är minverkstad mindre oxå..=)
den gamla häcken som fick smaka på sågen var en fanatic cross på 99 l från ca 2002 eller så. Jag mailade förstås till Svenne på boardcorner, och S. hjälpte såklart till…med material och en ritning..
jag köpte minituttle boxar (mini powerbox), men brädan var så tjock att jag var tvungen att skarva röret med ett pvcrör..
sen fick man såga och gjuta fast med (svennes) epoxi och microballonger..jag rörde till ett rätt tjock spacker för jag sågade lite stort..det vart många vändor med spackel innan de blev bra (bilden visar inte slutresultatet..)
jag kunde inte hålla mig så jag gav mig på en fishtail oxå…
spackla/slipa…lång historia kort…fenor från K4
häcken behövde ju lite färg efter ombyggnationen, så jag tömde lite blå och grå färg jag hade över..tänkte jag skulle hoppa till himmelen med denna senare..
Hemmagjord fanatic triwave, under 1500:- ink. thrusteruppsättning..=)
jag har provat den faktiskt, men med vanlig singelfin. eftersom jag kört en hel del på brädan så märka jag stor skillnad mot innan fishtailen, framförallt i gippradien. Sen gick även brädan igång lite senare tyckte jag, men det kan även berott på att jag inte hade pluggat boxarna (det borde ju påverka). Förhoppningsvis får jag testa den som tri fin innan det blir för kallt..
Logga in för att svara.