-
Sitt eller midjesele?
Vad är bäst? För VS nackdelar, varför midjesele, varför inte?
Spelar det någon roll eller är det en smaksak som vanligt?Ska snart köpa och behöver tips.
Tack på förhand.fred.
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Sitt eller midjesele?
Vad är bäst? För VS nackdelar, varför midjesele, varför inte?
Spelar det någon roll eller är det en smaksak som vanligt?
Ska snart köpa och behöver tips.
Tack på förhand.
fred.
Jag vill helst ha sittsele eftersom ifall man får tag i en dålig sådan så skär den in så skönt i baken.
Chip
Jag kör själv med midjesele för att jag tycker att jag får ett bättre kontrol på så sätt och selen känns oxå smidigare när jag ska göra trix och stunt.
Som nybörjare är det dock bäst att satsa på ett sittsele då den är skonsamare för ryggen.
Jag har ett Neil Pride just nu men ska uppgradera mig till Dark rider(MM). Hörde att den var görskön!
Finns det inte risk för att midjeselen glider högt upp och blir obekväm då?
Hur är skotningen av bommen till skillnad med en sittsele som har lägre fästpunkt.
Rörligheten då!? Ökar den verkligen så mycket med midjesele?
Vad kör “proffsen” med? dom borde ju veta.
Man måste ju fråga… jag är bara amatör än så länge
vänta ni bara!…
Ride hard, die hard! not young cous Im old!
har testat både och.. ja man blir ju mkt rörligare med midjesele, eftersomkroken sitter längre upp. bomen och chickenloopen blir inte lika mycket i vägen tycker jag. blir som allmänt skönare å graba också, tycker jag!
Be nån kompis dra åt selen åt dig så åker den fan aldrig upp
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Sitt eller midjesele?
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.