Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Sitt- eller midjesele?
-
Sitt- eller midjesele?
Publicerad av jan_banan på 29 januari, 2006 vid 19:30Vilken sele är att föredra?
Jag är ganska ny inom sporten men vilken sele ska jag satsa på? Förstår att det är lättare och smidigare med en sittsele i början men kommer jag att ångra mig när jag blir bättre? Jag kommer att köra både vinter och sommar.mrmille svarade 19 år, 2 månader sedan 9 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Tja sittsele är nog skönare i början. am ngår ju rätt mycket i början när man har svårt att hålla höjd. Men jag hade satsat på en midjesele. Du får lite annan vikt i hoppen. Så mitt tips är midjesele.. Ska tilläggga att jag kör inte på vintern.
-
Jan_Banan wrote:Vilken sele är att föredra?
Jag är ganska ny inom sporten men vilken sele ska jag satsa på? Förstår att det är lättare och smidigare med en sittsele i början men kommer jag att ångra mig när jag blir bättre? Jag kommer att köra både vinter och sommar.Som sagt många gånger förr. Köp en Darkrider Waist/seat och gillar du inte seat så klipp bort skiten så har du en waist.
-
waist.. elelr som biorno sa köp en som är waist/seat o testa sen kan du bytta men det e sjukt fult medsittsele..
-
Prova innan du köper. De flesta är helt stenkåta på Darkrider, men den passar inte mig. Lång och smal e jag. Så olika slear passar olika bra på olika personer. olika….
(Förutom monkeykites sele, den passar alla)
-
Om du är nära Umeå kan du prova Prolimit både sitt och midje hos mig
Peter Långens kite & badtunnor
0703993027 -
finns ju ganska nya trådar om detta om nu sökfunktionen på detta ställe funkar.
annars testa bara!
kör waist seat å den funkar asgrymt! däremot fått ont i ljumskarna dom sista gångerna när jag kört länge på snö. aldrig känt av i våtdräkt dock.jag tycker vikten i hoppen blir mkt bättre med en waist seat, den åker inte upp som en vanlig midjesele och bara blir ivägen men ändå lite högre fäste än på en ren sittsele..
sen att man blir jääävligt sexig i dom gör ju sitt också! spec då man har skidkläder under så är det perfekt med blöjan som verkligen lyfter upp och formar skinkorna så du ser ut som en chippendalare trots flera lager kläder under.
-
sitt = vinter
midje = sommarMen det funkar med vilket som. Själv kör jag bara midje men är grymt sugen på att skaffa en sitt för just vinteråkat.
Logga in för att svara.