Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › sitt sela…string
-
sitt sela…string
Publicerad av fable på 19 mars, 2003 vid 20:05har hört att det finns en del sitt selar som blir till string…AJJJJ !!!
ni som har testat eller vet om vilka de är kan väl snabbt skriva ner vilka man ska hålla sig ifrån och vilka som fungerar riktigt bra!
Är det nån som har testat dacons sitt sele som de säljer…den är billig, är dock orolig att den ska bli till string….!!!!
anonym-anvandare svarade 21 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
jag kört med dacons…
om du spänner den riktigt riktigt hårt runt benen så blir den inte sring. annars har den en tendens att “bli string”Spänn allt till max så funkar den riktigt bra!
-
Jag har en Neil Pryde “typ” “shorts” modell gjord i neopren med dragkedja fram på, tippar att den är 6 år gammal. Knappast görs de mera och så är de så otroligt obekväma att kita med. Skär in så in i norden.
-
är det non som har koll på cabrinas sittsele som kostar 650:-!!!! på http://www.surfersparadise.nu/???? skulle vara bra å veta om även denna är en string… 🙂
-
Jag har hört att Anders Bringdals blåa windsurfselar från tidigt åttiotal skall fungera alldeles utmärkt för kiting, problemet är att få tag på en, Stockholms Kiteboardklubb har en, moddad med råbandsknut på bandet, en riktig klassiker inom kitesurfingens S/M kretsar.
Skall tydligen vara en känsla utöver det normala att bli lyft med den, det bara suger till i mumindalen……Nej men Da Kines selar skall vara bra….
Mvh// Lelle -
Enligt uppgifter fran en granne var denna man med och lekte när robandsknuten blev till…
/Bringdal 4 ever
-
är cabrinhas sittsela någe bra…blir det en string vid vissa tillfällen eller handlar det som vissa påstår bara om hur man spänner dem????
/FABLE
-
Jag har kört med Cabrihnas nya sittsele o den funkar himla bra för mig.
Har haft enbart shorts under , men inga promlem med “skav”.
(dessutom hamnar den inte i armhålorna efter en stund)
Klart rekomendabel !! -
En bra grej som det inte finns på Cabrinas sittsele är
en hold down strap, som håller ner kroken.
Det finns på min Pro limit och Naish kitesittselar.Andreas
-
tror att min grej är sitt sele..har provat båda och sitt sele käns för tillfället bäst! vill dock inte ha som sagt den string effekt!
jag har nu två val antingen cabrinhas elelr wipikas charger!
har någon några recomedationer på dessa två?
-
Cabrinhas nya ger absolut ingen “stringeffekt”, den är utformad lite som en “byxa” vid baken och strapsen som “går runt” är breda och fina…
Jag har en själv och har kört med bara shorts under 3-4 timmari sträck vid flera tillfällen …inga problem allsHar dock inte provat nån annan, så jag vet inte skillnaden….
Logga in för att svara.