Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing sittsele vs midjesele?

• hengo

Medlem
    14 augusti, 2003 vid 23:00

sök på “sittsele” och “midjesele” å bläddra lite, så kommer du få fram feeeta diskutioner!

• yeeah

Medlem
    15 augusti, 2003 vid 07:04

hmm alltså antingen är jag dum eller nåt för jag hittar faktiskt inte någon info på kite delen av formumet när det gäller selar. har hört att selarna skiljer sig mellan wind- och kite-surfing… confused.gif

• fifi

Medlem
    15 augusti, 2003 vid 08:17

jag är ingen dirket stjärna på det härsjälv! rookie jag med!
    vet bara att midjeselarna skiljer sig mellan en kite sele och en ws sele på det viset att stödet är starkar i ryggen på en kitesele än en ws sele samt att på kite selen finns ett hantag i ryggen att hålla i!!!! mer vet inte jag…någon liten hjälp kanske! de jag har pratat med om selar har inte rekomenderat sittsele heller!

• zoolander

Medlem
    15 augusti, 2003 vid 08:19

ta sittsele annars får du ont i ryggen.. men å andra sidan hellre ont i ryggen än en mosad pung

• anonym-anvandare

Medlem
    15 augusti, 2003 vid 08:38

Kolla på http://www.steffo.nu/forum/showflat.php?Cat=2&Board=kite&Number=125157&Forum=All_Forums&Words=sele&Match=Entire%20Phrase&Searchpage=2&Limit=25&Old=1year&Main=125111&Search=true#Post125157 till exempel. Du kanske missade att sökfunktionen här tror att man bara är intresserad av inlägg nyare än en vecka. Välj nyare än ett år istället (eller “alla inlägg”) så hittar du nog en del…

/Rasmus

• kitesweden

Medlem
    16 augusti, 2003 vid 17:00

Det finns en sele: MauiMagic Darkrider Waist/Seat harness.
    Detta är i grunden en midjesele som är utrustad med ben straps. Så det är bara att välja hur man vill köra..
    /Mvh Lars
    http://www.dacon.biz

• anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2003 vid 20:01

då säger jag ta midjesele med bra stöd för ryggen… När du är nybörjare så sitter du mest i vattnet och har draken mer ovnför dig….. när du blir duktigare så har du ju drake mer framför dig och då fukar midjesele nog bättre.. tycker jag… men valet är ju ditt…
    Henke smile.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing sittsele vs midjesele?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.