Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Siver och Polakow??!
-
Siver och Polakow??!
Publicerad av dala-lama på 19 oktober, 2009 vid 18:09Såg på PWA´s ranking att Levi blev 36a på årets ranking med bara en noterad tävling.
Samma med Polakow som slutade 32a även han med bara ett resultat.
Nån som vet vad som ligger bakom de bleka insatserna?
Skador?
I Levi´s fall kanske focus ligger på nästa film.Per
svenne svarade 15 år sedan 24 Medlemmar · 41 Svar -
41 Svar
-
Säger väl mer om världscupen än om deras prestationer. En enda down the line tävling resten onshore skit…om tävlingarna hölls på platser såsom Maui, Fiji, Australien och Cabo Verde där Polakow och Levi körde så skulle nog resultatlistan se annorlunda ut. Jag tror inte dom anser det värt besväret att åka till Pozo och Sylt.
-
PWA verkar lite väl rigida med sponsorbelopp mm vid arrangerande av tävlingar. Men sen är det väl även så att vi faktiskt har killar som verkligen pushar vad som är möjligt hela tiden i varje tävling, down the line och i typ pozo. Kauli, Viktor Fernandez, Tomas Traversa, klas voget, ceballos, brawzino, boujima mfl.
Jag tycker det hade vart coolt om det kördes mer tävlingar på fler platser men jag tycker samtidigt det är fett att det itne är dem gamla stötarna som ligger top 10 hela tiden, känns som att sporten är på väg nånstans.
-
De har ju ingen suck på ställen som Pozo och Sylt och fick inte till det på Cabo Verde. Levi har väl aldrig lyckas visa sig från sin bästa sida en hel tävling heller. En friseglarkung, helt enkelt. Polakow hade tävlingsnerver under en period, men antagligen krävs ett sjukt fokus för att hålla kvar dessa.
-
I’m good friends with Levi, he has so much on his plate at the moment!
the new Windsurfing Movie is in the prosess
and he is also spending a lot of time testing and designing his signture range of sails and boards!
PWA is’nt the only thing that says if you are a good or bad windsurfer!
look out for the new movie
peace out:smirk:
-
Exakt, självklart rippar Levi skiten ur de flesta på Hookipa. Kolla t ex http://blog.mauiwindsurfing.net/?p=1063 (spana även in Keith Tebouls sjukt vertikala svängar i denna filmsnutt).
-
Polakow har ju inte seglat så där ubermycket överhuvudtaget de senaste åren. Siver blev lite knäckt när han först förlorade Xboard sponsen och sen mer knäckt när han blev droppad av NP. Hoppas han får till något riktigt bra med polarna i Haiku. Han är som sagt en av mina absoluta favoriter att kolla på friseglandes lite fetare Hookipa, men som tävlingsmaskin har han väl aldrig lyckats så där 100%. Han är ju dessutom lite av en mellangeneration. Polakow, Goya medflera hade sin storhetstid, det är deras stil och arv Siver förvaltar, sen kom fresstylarna och började segla vågor och tillsammans med de då nya Pozohopparna tog liksom över med sin stil, och där har Siver aldrig riktigt varit med. Han är liksom yngst i old-school och missade liksom sin epok. Grymegrym är han just i denna stil med full speed och tungt carve down the line. Dessutom älskar jag hans brädor! /JB
-
Oscar;584370 wrote:Säger väl mer om världscupen än om deras prestationer. En enda down the line tävling resten onshore skit…om tävlingarna hölls på platser såsom Maui, Fiji, Australien och Cabo Verde där Polakow och Levi körde så skulle nog resultatlistan se annorlunda ut. Jag tror inte dom anser det värt besväret att åka till Pozo och Sylt.
Håller helt med om Världskuppen. Hur kan de lyckas få till så få tävlingar. Dåligt med pengar kan inte vara hela sanningen eftersom andra tävlingar lyckas locka världsnamnen till andra event. Att man sen inte lyckas ha en tävling på Hookipa, meckat, är för mig oförståligt. Hela världseliten är på Maui under våren. Det enda som behövs är en tuta att starta heaten med.
Däremot gillar jag inte “onshore skit” snacket. För mig är det styrkan med vindsurfing. Att man kan köra fort, tricka, hoppa, rida etc…. att drivas av vinden. Att ha lika kul på vägen ut som in i vågor och även kunna köra i dåliga vågor eller på plattvatten. Vill man att vindsurfing bara ska vara så likt surfing som möjligt tycker jag man degraderar vindsurfing till att bli en dålig variant på surfing för oss talanglösa som har svårt att paddla in på vågen. Vindsurfing äger tack vare att vi nyttjar vinden och gör surfingen roligare, mer varierad och spektakulär.
Tillbaka till ämnet. Siver och Polakow. Grymma seglare, men har de haft tävlingsfokus på sistonde?
-
Ben Game;584498 wrote:I’m good friends with Levi, he has so much on his plate at the moment!
the new Windsurfing Movie is in the prosess
and he is also spending a lot of time testing and designing his signture range of sails and boards!
PWA is’nt the only thing that says if you are a good or bad windsurfer!
look out for the new movie
peace out:smirk:
Hey Buddie!
I knew that you would come out of the closet sooner or later……your his lover and U ran out of him to Swe for more intersting things (not the waves though)….
Are U still going in man….. the temperature is going down, I´m still on 🙂
/mac:cool2:
PS Detta var off topic men vad gör man inte för att trasha en barfota-skotte. DS
-
Ola H.;584505 wrote:Exakt, självklart rippar Levi skiten ur de flesta på Hookipa. Kolla t ex http://blog.mauiwindsurfing.net/?p=1063 (spana även in Keith Tebouls sjukt vertikala svängar i denna filmsnutt).
Alltid imponerande! Både Levi & Keith style är otrolig och få matchar hans vågridning!
-
Oh yes,
I go all year round!
no shoe’s no glove’s no hat
I’m hard core we all are that come from scotland!
haha
-
Ola H.;584505 wrote:Exakt, självklart rippar Levi skiten ur de flesta på Hookipa. Kolla t ex http://blog.mauiwindsurfing.net/?p=1063 (spana även in Keith Tebouls sjukt vertikala svängar i denna filmsnutt).
Men för f-n det ser ju verkligen ut som Rush Randle på röda brädan (lite old-school) och NP-seglet. Han seglar ju typ en gång vart 5e år, eller ens det, men då seglar han alltid otroligt bra. Han har ju aldrig kört mest vertikalt men drar på arials oftare, enklare och snyggare än de flesta. I mina ögon var han den mest talangfyllda i sin generation, kanske till och med jämfört med Mark Angulo. Kul som fasen om det är han, är inte helt 100%… /JB
-
Har inte en eller båda av dem skaffat familj och kanske inte är så hemskt intresserade av att spendera större del av året på resande fot borta från familjen till regniga och kalla ställen som Sylt?
-
Rush vart min tonårs-idol i de historiska NP-filmerna. Han e kingen!
Googlade precis fram en websida på honom [URL=”http://http://rushrandle.com/”]http://rushrandle.com/[/URL]
Det roligaste var kanske den här boyband-bilden!
Logga in för att svara.