• kenneth

Medlem
    7 maj, 2000 vid 05:33

Skåne.
    Nä det blir kass hos oss på den riktningen osten slår ut vår bris.
    Men jag kan tala om att i Onsdags så hade vi en 10-12m/s syd.
    Sedan i Fredag hade vi syd 12-14m/s jag körde 5,4. Annars har vi väl haft en två
    dagar i veckan här på Öland en rätt kass inledning på säsongen.

• anonym-anvandare

Medlem
    7 maj, 2000 vid 06:11

Var i Skåne? Åhus? Skriv gärna lite tips. Jag har en ledig vecka som jag hade planerat att spendera på Öland, men om det är bättre någon annan stans så åker jag dit istället. Är Abbekås bra?

Peter

• linsurfer

Medlem
    7 maj, 2000 vid 07:31

Körde 7.0 och TTmax (90kg) igår 4 timmar i Bråviken (Norrköping). Brisen kom som på beställning klockan 15.

• racer

Medlem
    7 maj, 2000 vid 08:05

Sjöbrisen är säkrast på ostkusten så här års, statistiken säger att maj månad har tio procents chans till någon form av västlig vind från norr till söder, detta är baserat på statistik de närmaste tjugo åren i Skåne. Men blir det nordlig eller nordvästlig grundvind med torr kall luft och varmt i inlandet så kan ju vi på västkusten i allafall få grymt mycket vind så här års då temperaturen skiljer som mest mellan land och hav, så vi på västkusten ska inte hoppas för mycket på nåt annat än plattvattensegling så här års, men höstarna……… ; )

• anonym-anvandare

Medlem
    8 maj, 2000 vid 07:53

Skåne har väl ost,syd å västkust
    VAAAR!!!

• kenneth

Medlem
    8 maj, 2000 vid 20:28

Abbekås är bra och Ahus
    Men idag sa dom ostvind men det blev syd här dock ej tillräckligt.

• mackan

Medlem
    9 maj, 2000 vid 17:18

Här i Abbekås har det varit hyfsad bris den mesta av tiden de senaste veckorna. blåste riktigt ordentligt i lördags. SO är den huvudsakliga vindriktningen (=side-on-shore). Kolla DMI för mer info. Stämmer så gott som alltid.

• wisco

Medlem
    9 maj, 2000 vid 17:52

har det varit några vågor där? hur mycket vind behövs innan det börjar bygga?

• racer

Medlem
    9 maj, 2000 vid 19:05

Dmi är bäst, men vågor bygger ju aldrig vid sjöbris då detta är ett fenomen som uppkommer på land och bara en bit ut till havs, men i kombination med annan gammal sjö så kan man ju få vågor ändå, tyvärr så börjar det bli för varmt i vattnet så brisen kommer nog bli allt svagare, men jag har seglat flera dagar det senaste med stora grejor. (6.7 och 7.8) Man hoppas på lågtryck…..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA