Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sjöbris Fituna ?

• electric

Medlem
    17 april, 2007 vid 21:27

@filipl 376967 wrote:

Jag vet att denna fråga är mycket svår att svara på, och att det kan variera mycket, men går det att säga något ungefärligt om hur länge på eftermiddagen/kvällen sjöbrisen brukar hålla i vid Fituna? – Mitt problem är att jag, på grund av jobbet, sällan kan vara riggad och klar före 18.00 mitt i veckorna.

Om det är ren sjöbris, dvs utan annalkande front eller nåt, så är det knappast nån mening att sticka ut efter kl 18. Det kan dröja kvar tillräcklig vind längre ner på Himmerfjärden då, men den lägger av gradvis. Men visst går det ibland att köra längre även efter sjöbrisdagar (jag har kört till efter 20), men då beror det på att något är på gång.
    Men deppa inte ihop för det – Fituna passar för annat än sjöbrisdagar! Det finns kulingdagar då det går att köra tills det blir mörkt!

• filipl

Medlem
    18 april, 2007 vid 06:50

Electric:

Tack,

det du säger stämmer rätt väl med mina egna erfarenheter av sjöbrisen på Nämdöfjärden, där jag seglar mest.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sjöbris Fituna ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.