Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › sjöbris i fituna tis 20 maj?
-
sjöbris i fituna tis 20 maj?
Publicerad av yaddle på 19 maj, 2008 vid 18:40Vad tror ni som kan det här med sjöbris i stockholm? Kan det funka i fituna imorgon?
jps svarade 16 år, 6 månader sedan 10 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Tror absolut på bris.. Bra sydlig grundvind samt sol, lite kallt är det för optimal bris, hellst över 20 grader varmt i luften för stark bris.. Men med 5-9m/s sydlig grundvind så blir det bra med bara lite extra bris..
Hoppas jag hinner ut en snabbsurf iaf.. -
Det ser ju riktigt trevligt ut för Fituna idag. Kommer jag lös från jobbet tänkte jag åka dit efter lunch.
//Björn
-
japp, idag är det barfota segling och shorty som gäller! om jag kommer iväg från jobbet förstås…
Efter Görveln i söndags behöver jag rensa sinnet från lera, sopor och snusk -
Det ser lovande ut. Jag har packat bilen och kommer att vara där runt 14.00.
/Håkan
-
@Musmagneten 466837 wrote:
Nån som fick köra Fituna idag? Segel/brädstorlek?
Det var riktigt bra under ett par timmar. Jag seglade 7,2 och 115l och en freestyle kille körde 5,7. Jag har alldrig varit med om värre punka/vindvrid, full speta mot ön och så en gipp öhh vart tog vinden vägen ? Hmm nordligt, shysst.
//Björn
-
Kom ner strax efter 5 först, vinden hade tydligen lagt sig helt under regnet tidigare, men den var på gång in igen tillsammans med solen — rullade ut 9,8:an – till bakluckan – hade glömt masten … ingen shorty hade jag med mig heller … kallt var det – bara rulla ihop och åka hem – på vattnet hördes ljudet av full planing (f-type 148 + 9, nånting) …
-
vinden och solen kom tebaks vid 6 halv sju nånting. Bra drag i 9.0, en kille gick ut med 6.4 och fick fart. Körde dock sönder seglet vid halv åtta annars kunde man fortsatt.
-
va? skojar du? hängde du kvar så länge?! man borde kanske ha litat på dina ord iaf då…
/Jocke
-
JPS;466873 wrote:Vilka timmar? Så att jag vet om jag ska ha ågren eller inte…
Tror att det var bra sydlig vind från ca 11 igår fm fram till ca 15:00. Sedan tokpunka och sedan vred vinden till 1 m/s nordligt på 5 min.
Var på vattnet ca 14:15 och fick bara 45 min åka…
-
OK. Då känns det bättre. Skulle hunnit dit precis lagom till punkan 🙂
Logga in för att svara.