Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sjöfartsverket ViVakarta!

• Sjöfartsverket ViVakarta!

Publicerad av alesand på 30 juni, 2010 vid 13:36

Aloha,

har fått tipsat om en riktigt bra tjänst från Sjöfartsverket – ViVa.

Vi surfare är ju beroende av tillförlitliga vindrapporteringar och utan att själv kunna sia om vindar, är en bra uppdaterad sida guld värd!

Denna tjänst är uppdateras i realtid, med ca 15-30 minuters mellanrum.
    http://vivakarta.sjofartsverket.se/

Riktigt trevlig att ha på kontoret, för att kunna bestämma sig om det är surf, eller inte surf!
    – Speciellt som fyrens telefontjänsten ringdes ner i Falkenberg förra året och därför stängdes för allmänhet … Nedrarns ornitologer, laxfiskare och annat löst folk … (?)

Självklart är det rapporteringar från hela vårat rikes alla fyrar och hamnar!

mangsta svarade 13 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • Kjello

Gäst
    30 juni, 2010 vid 13:44

Bra, kollar ibland, men efter det betalade jag 322kr till Windguru pro 2 år, man vill gärna ha prognos med.

• walle

Medlem
    30 juni, 2010 vid 16:32

Bra där! visste inte om den tjänsten, brukar ringa till min spot (Västerbådan) men nu har man ju det på nätet med diagram 🙂

• gnutten

Medlem
    21 juni, 2011 vid 15:04

Är det bara jag som saknar mätstationerna??

För ca en vecka sedan försvan alla “nålar” från min karta 🙁 Jag får upp kartan som tidigare, men kan inte längre se någon mätdata. Är det något som är ändrat? Tillfällig glitch?

/Tobias

• levieux

Medlem
    21 juni, 2011 vid 16:18

Nålarna är också borta för mig 🙁

• lima-ko

Medlem
    21 juni, 2011 vid 16:22

Nålarna är kvar, kollade precis, det är nog mer ni som har dålig/seg täckning.

• mangsta

Medlem
    22 juni, 2011 vid 06:42

Viva funkar iaf som App i Iphone fortfarande, har dock hänt mig ett par ggr att nålarna inte poppar upp som de ska! Ramlar tbx om man har lite tålamod…:)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sjöfartsverket ViVakarta!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.