Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sjögräsfena till Freestylebräda

Taggad: ,

• Sjögräsfena till Freestylebräda

Publicerad av anonym-anvandare på 26 februari, 2004 vid 12:35

Hej,

Vilken sjögräsfena ska jag köpa till en Naish Playmate 115?
    Fenan ska användas till 6.0 & 6.6 och jag väger 90kg.

Antar att längden/djupet ska vara klart mindre än på en motsvarande vanlig fena, eftersom ytan på en bakåtsvept fena blir mycket större. Någon som kan ge riktlinjer för omräkningen?

Fenan som kommer till brädan är 25cm och jag skulle kanske köpa en 29cm fena som komplement till standardfena om jag skulle ha en rak fena. Vilken storlek skulle det motsvara i sjögräsfena och vilka märken finns det att välja på?

Tack för all hjälp!

/Peter

anonym-anvandare svarade 20 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • adde

Medlem
    26 februari, 2004 vid 12:51

Har du fått din playmate eller är den bara beställd?

/adde

• aerial-arnie

Medlem
    27 februari, 2004 vid 08:48

Hej peter,

förra året körde jag med 2 sjögräss fenor till min exocet compact move 100L bräda. Både var tekknosport freeweed G-10 (http://www.tekknosport.de/h8.html) på 27cm som jag hadde kapat/sågat av.

Den minste blev 23cm lång (för 5.8-5.3) och den stora blev 25cm (för 6.9-5.8). Längden jag menar här är: mätt från fenbasen rakt ner till där fenspetsen, själva fenan är då längre pga lutningen, ser bifogat bild!
    Jag har tyckt att detta var optimalt för mig, som är 90-95kg!

Fenan säljs av surfersworkshop (0704672844), lycka till!

aloha
    arnout, S-106

• anonym-anvandare

Medlem
    27 februari, 2004 vid 14:06

Playmaten är beställd och jag ser fram emot att få prova den snart. Tack för tipsen angående fenstorleken!

/Peter

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sjögräsfena till Freestylebräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.