Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › ska byta från c till bow
-
sourra;483079 wrote:Sen är Edge knappast nåt att föredra om man ska köra urkrokat med va Nic?
Jag är ju inte den mest urkrokade typen men faktum är att den inte ger det där karaktäristiska tokdraget med bommen mot CL och har ett jämnt relativt jämnt drag genom fönstret så i princip funkar det bra. Hög AR hoppar ju/flyger extremt bra dessutom så man hamnar ganska nära specen.
Om tyngdpunkten på önskelistan däremot var mer på wake så är naturligtvis en lägre AR som gör att kiten håller sig in i fönstret att föredra, typ Ozone Sport eller Cult för den delen.
Edit: med tanke på rubriken så känner man naturligtvis mest igen sig mest i en Ozone Sport tex. Allt är likadant, bara bättre.
nic
-
@stoffe1980 483030 wrote:
tjena! skulle behöva lite tipps om vad som är bra. Funderar på eh eller best? jag vill ha lågt bomtryck, höga hopp och så ska det gå bra att köra urkrokat
Om du funderar på eh ripper eller best så kan jag rekomendera best. På 08 kitarna kan du ställa in hastighet och bomtrycket enkelt, ac läget är grymt lugnt och fint , ligger bra i fönstret och ger monster lopar medan c läget är bättre för vågridning lägre bomtryck. Klicka på robsport.se bannern här uppe. han säljer även 07 waroo till riktigt bra pris och flexifoil atom kitarna vilka båda uppfyller dina krav!
🙂 -
Debkuåsf hänger med SP så det kommer nog en SB3-rekommendation snart =)
-
mmm då är det Cabrinha switchblade som gäller för dig :cool2:
-
haha helvete vad på folk är att sälja sitt!! jävla parodi
LF havoc1-2 är kanske förmodligen den mest populära bÖWkiten bland de som kör seriös wakestyle internationellt sätt? En annan jag tror kan funka är ozone sport typ, eller vilken annan kitejävel som hellst som har lite lägre AR..
Lou wainmans rabbit har jag läst riktigt grymma recentioner på. men har inte ens sett den kiten live… jättelåg AR för å va en mordern kite, cool cool
-
@hengo 483175 wrote:
haha helvete vad på folk är att sälja sitt!! jävla parodi
LF havoc1-2 är kanske förmodligen den mest populära bÖWkiten bland de som kör seriös wakestyle internationellt sätt? En annan jag tror kan funka är ozone sport typ, eller vilken annan kitejävel som hellst som har lite lägre AR..
Lou wainmans rabbit har jag läst riktigt grymma recentioner på. men har inte ens sett den kiten live… jättelåg AR för å va en mordern kite, cool cool
Glöm inte Torchen… 🙂
-
SkånePaul;483087 wrote:Why why why why why why why why why?????? 🙂 Du vet väl att det bara är kärringar och pensionärer som kör bows?
Köp Naish Torch!!!!
Word!
Har du några fler?
Skulle vilja prova en 2007:a för det är nog den det bli när mina donnor
börja ge vika! -
@SkånePaul 483206 wrote:
Glöm inte Torchen… 🙂
hade självklart nämt den och 10 andra C-kitar om det va de han frågade efter.. självklart ska man köra C!
-
@Yann 483059 wrote:
Nejnejnej, ni har ju fel allihop 😀 Det låter ju klockrent som en Ozone Sport II. Grym allroundkite för vågor, höga hopp och wakestyle. Bomtrycket är såpass välavvägt att den går fint att hålla med en hand på toeside genom hela läjet utan mjölksyra men fortfarande ge känsla.
Prova innan du köper och kolla upp hur andrahandsvärdet (mao efterfrågan) ligger.
Instämmer….
-
Ja du Stoffe, vet inte om du blev mycket klokare av detta…fråga snällt så kan du kanske prova mattes ozone och henkes switchblade nästa gång vi är ute så kommer du förhoppningsvis lite närmre sanningen.
Logga in för att svara.