Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Ska det här bli ny standard på vågbrädorna?
-
Ska det här bli ny standard på vågbrädorna?
Publicerad av hankloose på 5 oktober, 2007 vid 17:10Det ser ju onekligen ut som produktionsbrädor!
j-s svarade 17 år, 1 månad sedan 23 Medlemmar · 57 Svar -
57 Svar
-
Bilen som Rickard Rydell körde i BTCC såg (en aning) ut som en S40. Att prototyper liknar produktionsbrädor är rätt vanligt, om de så har åtta fenor och spikmatta på däck.
-
jupps, ryktet gör gällande att det är fentillverkarnas förenta samfund (som för övrigt även står bakom illegaliseringen av cannabis) som har kommit fram till att man kan blåsa surfare på mer pengar om de tvingas köpa dubbelt så många fenor. kommer hänga i ett bra tag.
-
Nej vafan ska man med dubbla fenor till, det har dött ut förut så varför ska det inte dö ut igen? känns ju väldigt onödigt att slänga ut dubbelt så mycket cash för att ha dubbla fenor när, åtminstonde jag aldrig sett ett proffs vinna på dubbal fenor. Hur som helst så räcker det med en fena, det har de alltid gjort. Tror det är precis som Ian säger, det har ingenting med utveckling och teknik att göra, bara dubbelt så feta intäkter för fentillverkarna.
-
@simpa 420154 wrote:
Nej vafan ska man med dubbla fenor till, det har dött ut förut så varför ska det inte dö ut igen? känns ju väldigt onödigt att slänga ut dubbelt så mycket cash för att ha dubbla fenor när, åtminstonde jag aldrig sett ett proffs vinna på dubbal fenor. Hur som helst så räcker det med en fena, det har de alltid gjort. Tror det är precis som Ian säger, det har ingenting med utveckling och teknik att göra, bara dubbelt så feta intäkter för fentillverkarna.
sitter och myser med en kopp varm choklad medan vi med förväntan inväntar mothugg från ola 😀
-
Oregistrerad
Gäst5 oktober, 2007 vid 20:26@Hankloose 420147 wrote:
Det ser ju onekligen ut som produktionsbrädor!
NEJ TACK!
och jag cyklar inte heller med stödhjul eller åker skridksor med dubbla skenor!
..eller käkar kola med papperet på?!/haou
-
Tror inte att det är prototyper allihopa.
Såg en ?? nere i Fituna i våras. Kommer ju tyvärr inte ihåg vad det var för märke på brädan, men freeride var det iaf.
Förstår inte vitsen med dubbla fenor på en vanlig bräda. Okej på någon extrem wavebräda men inte på en freeride.
Tror som det sagts tidigare här att det bara är ytterligare ett sätt att krama mer deg ur oss vndsurfare..;) -
Knatte
Gäst5 oktober, 2007 vid 20:47@SWE 496 420174 wrote:
Tror inte att det är prototyper allihopa.
Såg en ?? nere i Fituna i våras. Kommer ju tyvärr inte ihåg vad det var för märke på brädan, men freeride var det iaf.
Förstår inte vitsen med dubbla fenor på en vanlig bräda. Okej på någon extrem wavebräda men inte på en freeride.
Tror som det sagts tidigare här att det bara är ytterligare ett sätt att krama mer deg ur oss vndsurfare..;)Hi-Fly har ju kört med dubbelfenor på vissa av sina freeride brädor i något (några??) år redan, så helt nytt är ju inte comeback försöket:smile:
-
Kauli vann ju iBrasilien med dubbla fenor!
Och bl a därför rider Quatro vidare på vågen och säljer dubbefenor som alternativ till sina enkelfenor på vågbrädorna 08.
Nuff said…
/Magnus -
Vad händer om man sätter en (lång) fena i nosen (fören) också?
-
@Knatte 420177 wrote:
Hi-Fly har ju kört med dubbelfenor på vissa av sina freeride brädor i något (några??) år redan, så helt nytt är ju inte comeback försöket:smile:
Hi-Fly var det ja..
Tack Knatte -
Verkar coolt det där med tvinfin, så att man kan åka ända in till stranden i Apelviken på plattvattnet å gippa.
Blir produktionsbrädorna även med tunna g10 fenor som det verkar på bilden så blir det nog bra.
Skillnaden mellan prototypbyggmetoden och serie, är inte mycket mer än att man använder mindre material, dvs tidningsdravel “som att jämföra en F1 med en std bil” stämmer inte. -
Med ytterligare en fenbox och en till fena blir brädan minst 0.5 kg tyngre. Värdelöst! 😉
-
Va e den största fördelen resp nackdelen med twinfins? Vi väntar på mazarinmannen……
Logga in för att svara.