Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Ska en kitare bli först över 50knop?

• ola_p

Medlem
    28 december, 2005 vid 18:36

Hahahaha… Tänkte precis samma sak…

• flensted

Medlem
    28 december, 2005 vid 18:39

Fusk!!!!!!!!!! Det är väl upp till var och en att välja fenstorlek.

• tbsurf

Medlem
    28 december, 2005 vid 18:47

ok, ska komma ihåg det nästa gång du står och hackar på mej för att du tycker jag kör med för liten fena 😀

• getwet

Medlem
    28 december, 2005 vid 18:53

Jag tror Flensted lider av scizzofreni…

• fjant

Medlem
    28 december, 2005 vid 20:58
    getwet wrote:
    Ärligt talat, borde inte han sitta någon annanstans….muggen kanske?

Han kanske har en liten förstoppning och är i behov av en mega tarmsköljning! 🙂

/Fjant

• jester

Medlem
    28 december, 2005 vid 21:45
    tbsurf wrote:
    bilden är fö på kitedavid från sandy point från idag 28/12

Va faen. Kommer han upp i sådana farter när han vinklar brädan såpass mycket??? *fattar ingenting*

• eddie

Medlem
    29 december, 2005 vid 14:57
    Jester wrote:
    Va faen. Kommer han upp i sådana farter när han vinklar brädan såpass mycket??? *fattar ingenting*

För att hjälpa lite på traven.
    Fenorna har betydelse för… uppskattningsvis ca 30% av höjdtagningsförmågan.
    Resten uppnår man genom att “kanta brädan”. Det betyder att man kan inte komma upp i sådana farter utan att kanta brädan.
    Kanta brädan är en förutsättning för att generera tillräckligt drag i draken dessutom. Jämför hur svårt det skulle vara att få en segelbåt/vindsurfingbräda att segla snabbt utan köl/fenor.
    Däremot tror jag att man inte kommer upp i några vansinniga hastigheter med ovanstående sittställning. 😉

• jester

Medlem
    29 december, 2005 vid 16:00

Däremot tror jag att man inte kommer upp i några vansinniga hastigheter med ovanstående sittställning.

Mmmm.. misstänkte det. Läste lite på GPS-speed, och där förklarar killen hur han kör, och mycket riktigt så kör han med brädan platt mot vattnet när det går fort.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Ska en kitare bli först över 50knop?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.