Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Ska ha ny midjesele. Vilken!??
-
Ska ha ny midjesele. Vilken!??
Publicerad av skanepaul på 26 augusti, 2003 vid 21:31Någon som kan rekommendera ngn bra midjesele? Trött på min Wipika nu som inte uppför sig som den ska.
backe svarade 21 år, 4 månader sedan 8 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Tycker min naschi är bra men har inte så mycket att jämföra med… Men den är stabil..
-
Bara provat en midjesele, maui magic darkrider!
den är underbar!
Liten, lätt å sitter som ett smäck!
den e rätt dyr, men de är det värt.
finns att köpa hos, http://www.kitepower.se och http://www.dacon.biz -
Har själv också just gått från DaKine sittsele till Darkrider midjesele. Testat några andra selar innan och tycker att Darkrider funkar mycket bra.
s
-
Vi trodde att priset skulle avskräcka många men Darkrider har faktiskt sålt riktigt bra och är mycket uppskatttad av ALLA !
/Mvh Lars
PS Det blev nog lite smygreklam där , men det bjuder vi på DS -
Ni får gärna utveckla det här lite mer. Gärna ni som eventuellt provat mer än en sele. Är själv på jakt efter ny och det e ju en djungel. Det snackas mycket Kite/bräda men lite sele…
Backe
-
Darkrider..
det behövs inte sägas mer…
Köpte den för att den kom i “porr röd”
sen att den sitter som en käftsmäll på fyllan.. kom juh inte heller som en överraskning…. -
DARK RIDER!!! ska man ha!
Är själv ganska grön, vilket betyder att jag ofta har draken ovanför mig… men selen åker inte upp för det! den sitter där den ska, som klistrad och utan att skava.
Jag kör också enbart med “pyro” skaldräckt och har hört att det brukar vara svårt med midjesele då, men det funkar med Darkrider för mig! -
Jag har haft sitt sele tidigare och köpte en Da Kine termoform för tre år sedan (midje sele)… inte haft ont i ryggen, och den glider inte upp. Det som känns grymt bra är cellplasten på in och utsidan som inte skaver de varma segeldagarna när man bra har shorts på sig, å när man har våtdräkt så sitter selen som limmad, gummi mot gummi… en annan fördel är att cellplast blir inte vått eller blekt av solen på samma sätt som en sele med “tyg material”, Jag vet inte riktigt hur teknisk en diskution om selar kan bli, i det stora hela ser en sele idag lika dan ut som för 15 år sedan. förutom att kiteselar har fått ett handtag i ryggen, eller? Det som skulle kunna utvecklas mer är krokar med integrerad release osv. Handleds leash och olika varianter av carbinhakar eller konstruktioner med slang och rep känns inte som senaste NASA teknologin direkt. Motsvarigheten till vindsurfingens quicklock boom som kom i slutet av 80talet efterlyses. Helt enkelt en sele/bom kopling som är fritt roterande, har leash och kopplas i/ur i ett enkelt handgrepp, det är ju inte helt ovanligt att man ser en ny börjare komma släpande längs sanden…
-
Jag tror jag är övertygad nån av er försäljarkillar får väl en påmejlning när jag blir lite stadig i cashflow…
Logga in för att svara.