-
Ska inte vantar värma?
Det är ju snart på väg att bli riktigt kallt här i Stockholm, så när jag seglade idag bestämde jag mig för att prova vantarna (NP med öppen handflata) så jag hinner få upp lite handstyrka innan det blir tok-kallt.
Jag sticker ut och blir snabbt trött som fan i underarmarna. Väntat. Dessutom fryser jag som fan om fingrarna och tappar känseln efter nåt tiotal minuter. Får av nån anledning för mig att testa att ta ut fingrarna ur vantarna och testa hur kallt det blir.
!
Det blir varmare! Efter några minuter fryser jag inte längre om fingrarna. Solen går ner och plötsligt börjar det blåsa på riktigt. Jag kör nån timme till innan jag går iland och fryser inte alls när jag kliver ur vattnet, att jag går upp beror på att jag inte har bil och inte kan lysa upp med strålkastarna när jag riggar ner, plus att det är kallt om fötterna när man byter om i en container.
Men ska det verkligen vara så här? Jag trodde man skulle bli varmare av vantarna, inte kallare. Som det är nu känns det vettigare att skita i handskarna helt och stoppa fingrarna i munnen då och då om det skulle råka snöa på dem.
Logga in för att svara.