Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › Ska jag eller ska jag inte.
-
Ska jag eller ska jag inte.
Publicerad av alexander på 18 mars, 2003 vid 18:45Hej alla erfarna Surfbuss ägare.
Jag har läst dom tidigare diskussionerna om vad man ska se upp med och så vidare och nu fundering, eller rättare sagt så har jag tänkt köpa en Folka Caravelle 1981. Obesiktad, hål på ljuddämparen och lite lätt rostig, ägaren vill ha 4000:- för den.
Ska jag eller ska jag inte köpa den.Om inte vad ska jag köpa istället.
MVH // Alexander
alexander svarade 21 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Får du den för 2000:- kan du ju fundera på det. Vad ska du ha den till? Ska du inte bo i den så finns ju 245,145 eller kanske en 145 express! För 4000:- skulle jag vilja att den åtminstone var besiktad. Leta vidare blir mitt råd.
-
Detta kanske kan vara något? Jag hittade den på blocket. Du lär ju få in några brädor. Har själv Ford Transit och är extremt nöjd med mitt köp. Den har legat inne ett tag om om den finns kvar kan du säkert pruta ner den till 10000 kr. Rosten fixar du själv.
-
Du ska vara jävligt vaksam när det gäller avgassystemet!!!
Är det bara bakre burken så kanske det är ok. den får du för ca 2000SEK, mellanröret får du för ca 600SEK
Men om du måste byta hela systemet så tar din bil ca
10 000SEK !!!Jag kom dock ner till 5800SEK efter lite letande, men sen ska du hitta någon som skall byta det *pinbultarna till toppen går av som tändstickor*
En liten varning bara!
-
Ang avgasystem, så kan man “bygga” ett eget för runt 1000 lappen, dessutom om man vill lyxa till det kan man köpa rostfritt för ca 3000 med livstidgaranti
http://www.ferrita.com -
ja men d e ju en satans massa böjar o skit, känns som om det skall till en hel del tur för att slippa alltför mkt svets.
Fast har man tur o lyckas passa ihop 45/90graders böjar så tror jag säkert det kan bli billigt.
Men går det att köpa flänsar? …måste inte såna fräsas om d ska göras själv?
-
Ferrita bygger på plats, du behöver bara sitta och luta dig tillbaks i stolen
Köper du färdigt system är ju detta modellanpassat och bara att hänga upp på plats, det klarar vem som helst, ja nästan iaf -
Jag insåg det oxå. när jag var nere på mekonomen 6500. för ett komplet “paket”.
Jag har därför tänkt dra till skroten och köpa ett beg. ljuddämpare. eller försöka lappa det själv med.
Vad säger ni om det??? -
Det beror ju på om du ser det som en kortsiktigt lösning, för en beggad dämpare kan ju gå sönder när som helst, eller inte om man har tur…
Lägg inte mer pengar än vad som behövs på en sån bil, det hade inte jag gjort…då får aldrig igen dem -
Jag vet faktiskt inte om jag bara ska ha den över sommaren och sedan köpa en större med högtak till hösten som man kan ta sig tid och renovera. eller så kör man med bilen till den inte vill vara med längre.
Logga in för att svara.