Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Ska jag tacka ja till detta jobb

• Ska jag tacka ja till detta jobb

Publicerad av wiseguy på 12 februari, 2007 vid 21:34

jag har fått ett erbjudande om ett synnerligen surfvänligt jobb.. Under en 5veckorsperiod kommer jag att arbeta 15 dagar (2 sjudagarsblock + en fristående dag) och ha 3 veckors ledighet (en vecka=7 dagar). Sen börjar perioden om igen.. ungefär så. Lönen är strax över 20k och jobbet har goda framtidsutsikter om jag anstränger mig lite.
    Nu behöver jag lite beslutshjälp, ska jag ta det?

jat svarade 18 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • donpedro

Medlem
    12 februari, 2007 vid 21:45

Det beror ju på dig själv väldigt mycket, om du tycker de e ok å jobba skift. Men jag hade definitivt provat om jag tyckt jobbet verkar intressant.

• wiseguy

Medlem
    12 februari, 2007 vid 22:02

Jo jobbet känns rätt intressant. Det bästa är att det är ett bra företag med goda chanser till avancemang om nått år..
    Som jag har det nu har jag mer pengar än jag haft nån gång förut men jag har aldrig surfat såhär lite sen jag började för 10 år sen 🙁 Att jobba skift med mycket ledigt skulle kunna ge mig massa tid på vattnet, iofs mest under vardagar. Men baserat på vad man kan läsa här så verkar det finnas många andra som jobbar lite ”flytande” tider så man slipper kanske bli ensam på Torö 😀

• jakob_s

Medlem
    12 februari, 2007 vid 22:10

Ska du blogga och promt få folk nyfikna så kan du ju berätta lite mer när du lix är på gång, eller ?

• wiseguy

Medlem
    12 februari, 2007 vid 22:15

hehe.. postade jag inte under ”off topic” va?..

• jakob_s

Medlem
    12 februari, 2007 vid 22:42

Jag försökte inte gnata över var och hur du postar, (skulle ha zappat dit nån smiley i mitt förra inlägg ser jag nu…)

Blev bara lite nyfiken..

Land ?
    Branch ?
    företag ?
    arb tid ? 12 h skift 15 dagar i rad sen 21 dagar ledig ?

• jakob_s

Medlem
    12 februari, 2007 vid 22:45

Jag är sjuuukt nyfiken av mig….Thats why… =)

• herodude

Medlem
    12 februari, 2007 vid 23:03

inte bara så att du vill gnida in det i ansiktet på oss andra? hahaha ta skiten för fan satsa!

• wiseguy

Medlem
    13 februari, 2007 vid 07:09

@Jakob_S 364847 wrote:

Jag försökte inte gnata över var och hur du postar, (skulle ha zappat dit nån smiley i mitt förra inlägg ser jag nu…)

Blev bara lite nyfiken..

Land ?
    Branch ?
    företag ?
    arb tid ? 12 h skift 15 dagar i rad sen 21 dagar ledig ?

Aha, då förstår jag 🙂 Jag vill inte säga för mycket än då jag inte skrivit på ännu. Det är säkert nån här inne som arbetar där eller känner nån som gör det. Men det är innom IT

Jag har inte räknat på timmarna ännu men det skulle röra sig kring 120 timmars jobb i månaden. Hälften på natten och hälften på eftermiddag-kväll, så det skulle inte bara bli nattjobb.

• markforce-f-d-markram

Medlem
    13 februari, 2007 vid 07:29

Om du inte har familj med barn, så borde du passa på.
    Har du det så kör på om regeringen accepterar.

Stålar är ta miej f-n inte allt.
    Har du dessutom intressant jobb och möjlighet till avancemang
    så kör på.
    Jag har jobbat skift en sommar för länge sen (-90) då fick jag
    mycket tid på vattnet. Skiftet slutade vid 14 och då kom sjöbrisen..

Nu jobbar jag dubbla skift; firma på dagen och familjefar på kvällen
    vetefan vad det blev av surfingen..

Passa på och njuuut.

• fastforward

Medlem
    13 februari, 2007 vid 11:34

Sedan är det inte alla som klarar av att jobba skift heller – men testa och se.

• jat

Medlem
    13 februari, 2007 vid 20:45

@wiseguy 364863 wrote:

Aha, då förstår jag 🙂 Jag vill inte säga för mycket än då jag inte skrivit på ännu. Det är säkert nån här inne som arbetar där eller känner nån som gör det. Men det är innom IT

Jag har inte räknat på timmarna ännu men det skulle röra sig kring 120 timmars jobb i månaden. Hälften på natten och hälften på eftermiddag-kväll, så det skulle inte bara bli nattjobb.

Beror helt på hur gammal du är.
    20 papp för att jobba skift och blandat natt och dag och dessutom jobba inom IT så tycker jag det låter lågt och ej värt jobbet. Men det är beroende på att jag är 33 år. Är man under 24år så kanske det börjar bli intressant. Det går ej heller svara på då man inte vet vilket företag, vilken inriktning, vilken produkt, vilken utbildning, vilken ålder, vilka övertidsregler, vilka semester regler.
    Men jag är inte helt objektiv då jag ej är bevadrad i denna sortens hemliga jobb. Går helt enkelt inte att svara.
    /J

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Ska jag tacka ja till detta jobb

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.