-
Ska köpa första utrustnignen.
Nu är det dags. Jag tänkte få rumpan ur vagnen och köpa min första kite utrustning.
Tidigare har jag lärt mig kitesurfa nere i vietnam. Var där i ca 1 månad o körde lite, kom till stadiet att jag precis lärde mig köra “upwind”. Så jag e fortfarande vad jag själv skulle kalla nybörjare.
När jag var där nere körde jag mest på DNA och Vapor. Det var ett år sen. Nu har jag bestämt mig för att satsa lite mer på sporten, då jag tyckte det var GRYMT kul!
Har ju då ett par frågor så här i början:
Vad behöver man för utrustning för att köra här i sverige? Gärna då nån som är lik, eller helst exakt, DNA eller Vapor. Nån som har något bra tips på var man kan få tag i sånt? O va gäller andra hands försäljning så tänkte jag spara min första utrustning som ett litet minne liksom så det behövs inte tänkas på. (Har tidigare fått tips om att köpa grejjer som man kan sälja vidare, men vill hällre har grejjer som jag redan från början känner mig bekväm mend.)
Som sagt kallar jag mig själv nybörjare. O det skulle inte skada om lite tips om vart man kan köra igång när man väl skaffat utrustning? Gärna i närheten av stockholm, men en roadtripp nån gång ibland skadar aldrig.
Till sist tänkte jag fråga om det är nån som har varit på Cypern och testat? Anledningen till att jag frågar är att jag åker dit ner varje sommar då jag har släkt där nere. Så lite tips om man kan köra där över huvud taget och i så fall vart nånstans vore grymt kul att få.
Så kort sammanfattning:
Utrustning för nybörjare, gärna DNA eller Vapor: vad behövs & ugnefärligt pris.
Tips om kiteställen i Sverige.
Tips om kiteställen på Cypern.
Logga in för att svara.