Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ska köpa komplett paket – Hjälp

• kamaaina

Medlem
    23 februari, 2007 vid 06:32

Det borde val inte vara omojligt att hitta en brada fran 2000 pa ca 120-130L for en 1500 och sedan ett gammalt riggpaket for 1500. Det racker ju oftast med ett segel i borjan. Jag salde 2003 en 430 mast for 300kr, ett 5.0 segel Gastra (96) fint skick for 500. En bom som har 5 ar pa nacken maste man ju kunna greja for 300, mastfot….fan kop min gammla for en hundring. Vad e det? 1200 spann. Kop en beggad vatdrackt for nagra hundringar och jaga en billig brada….kanske blir svart att fixa 3000 sparren men for 4 tycker jag det vore rimmligt.

Freddan

• Oregistrerade

Gäst
    26 mars, 2007 vid 09:35

Tjenare!

Jag har också funderat på åhh börja surfa… Jag har hittat en nice paket, dock från sthlm (e från uddevalla), och jag undrar om det e ett bra paket… Billigt e de ju!

Paket 1 Freeride Start.
    I paketet ingår: 1 bräda F2 Discovery, 2006
    1 fena + 1 centerbord
    4 fotstroppar
    1 segel F2 TakeOff 5.0 kvm
    1 delbar epoxymast F2 EPX (430cm)
    1 alubomF2 EPX
    1 mastfot från Prolimit
    1 upphalslina”

Ord. paket pris: 10999kr

8799 kr

• canoya

Medlem
    26 mars, 2007 vid 13:54

Det funkar utmärkt att börja med, men tänk på att du behöver en våtdräkt också. Räkna med ca 1500-2500 kr för en sån lite beroende på modell och märke. Men köp en 5/3 steamer så håller du dig varm under hyffsat lång säsong.

Lycka till!
    Håkan

• Oregistrerade

Gäst
    28 mars, 2007 vid 15:38

@Oregistrerade 372392 wrote:

Tjenare!

Jag har också funderat på åhh börja surfa… Jag har hittat en nice paket, dock från sthlm (e från uddevalla), och jag undrar om det e ett bra paket… Billigt e de ju!

Paket 1 Freeride Start.
    1 fena + 1 centerbord
    4 fotstroppar
    1 alubomF2 EPX
    1 mastfot från Prolimit
    1 upphalslina”

8799 kr

Risk för att du tröttnar på brädan ganska fort

• jonnyw

Medlem
    29 mars, 2007 vid 12:07

@Oregistrerade 372392 wrote:

Tjenare!

Paket 1 Freeride Start.
    1 fena + 1 centerbord
    4 fotstroppar
    1 alubomF2 EPX
    1 mastfot från Prolimit
    1 upphalslina”

8799 kr

Hur mycket väger du?

Jag tänkte sälja min förstabräda med komplett rigg, men då för du vara en lättviktare som jag. (-70kg)

Bräda: Fanatic, Triple X 125l. från -05 http://www.fanatic.com/public/content/e554/e1018/index_eng.html?show=true&year=2005&keyword=keyword
    Segel: Gunsails, Ride 6,5 kvm.
    Mast: Gunsails, 430cm 30% kol.
    Bom: Gunsails, Freeride alu 165-225cm.
    Samt 30cm förlängare, mastfot, hängtampar, upphalslina, 2st fenor 28cm och 42cm freeride.

Brädan har blivit lätt dingad i nosen och jag har inte reparerat den ännu, då jag inte har använt den det senaste året. Men lagningarna kommer knappt att synas efter att jag har fått tummen ur.
    Hade tänkt mig 8000:- för hela kalaset, men det går ju alltid att diskutera.
    Bor förresten i Stenungsund om du skulle vilja kolla på grejerna.

/jonny

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ska köpa komplett paket – Hjälp

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.