Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › ska vi försöka bräcka vindsurfarna?
-
15 km på 15 min är tufft i öppen sjö men inte omöjligt, tror dock inte att det går att hålla det tempot i 100 km.
Jag kör normalt sett samma 21 km dagligen mer eller mindre och det snabbaste jag gjort det på är 24 minuter men då är man rätt färdig. Då är det blandat mellan chop, hög sjö och plattvatten.
Men 40 km/ timme brukar kunna gå att hålla även i öppen sjö under lite längre sträckor så länge vinden är bra och att man har lagt rutten så man kan ligga lätt nedvind hela tiden.
Apropå det så försöker vi göra ett kite marathon här nere i egypten i september om nån är sugen?? Kommer att bli runt 42 km där det kommer att vara en sektion uppvind, en sektion rakt nedvinds och sista 21 km 20-30 grader av edgen. Här räknar vi med att dom snabbaste åkarna kommer att landa på tider runt en och en halv timme lite drygt.
Är super laddad!!!
Kirre
-
Hur många båtar kan man få tag i realistiskt? Det känns som det får begränsa antalet åkare.
Walle hade du något på gång och hur långt är dom planerna gångna?Atte
-
Bump
Var några år sen tråden var uppe, tror folk fortfarande det är omöjligt?
Tycker det är dags att någon testar
-
hugeo;333326 wrote:jag vann ju pkra long distans det var fan det värsta jag gjort ever! Det var 15km och tog 15-20minuter
booom bjumberger
Logga in för att svara.