Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing skada på bräda

• skada på bräda

Publicerad av kuling på 15 augusti, 2003 vid 13:59

Jag undrar om denna skada är något att bry sig om?
    Kanten av brädan kysste en sten men det vart inte så kraftigt. Yttrelagret fick dock en spricka. jag har lite erfarnhet av vad man måste laga och vad som bara är att blunda för. Tacksam för snabba svar.

endy svarade 21 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • kuling

Medlem
    15 augusti, 2003 vid 14:04

Det var inte lätt att se på bilden, men det är bara en lite scratch som just bara känns när man drar över det med handen.

• mag

Medlem
    15 augusti, 2003 vid 14:13

Köp snabblim, typ torkar på 20 sek. Häll i sprickan och VOILA! Klart att segla. Överblivet lim torkas av med papper efter en kvart. Det torkar nämligen långsamt utanför sprickan. Fastna inte med fingrarna i limmet, det torkar på 5 sek! Jobbigt komma til akuten med brädan på handen.
    /Magnus

• kuling

Medlem
    15 augusti, 2003 vid 15:10

Tack för tipset Magnus och rådet att akta händerna smile.gif Jag fick just en ide, man kanske skulle använda handskar. Då vet ni vem jag är killen som har en handske fastlimmad i brädan.

• kuling

Medlem
    15 augusti, 2003 vid 15:13

Du kanske också har något råd på hur man lager 1,5m stort hål i seglet lodrätt i delen mot bommen?

• ola_p

Medlem
    15 augusti, 2003 vid 16:52

Svar till:

Du kanske också har något råd på hur man lager 1,5m stort hål i seglet lodrätt i delen mot bommen?

[/ QUOTE ]
    Antingen seglemakare å byta hela rutan, eller TEJP…. Brukar funka fint även om det inte är så snyggt kanske…

• anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2003 vid 12:10

Vad finns det för segelmakare på västkusten? och vad kosatr det att byta en ruta?

• sunkan_

Medlem
    16 augusti, 2003 vid 13:54

Jag har bytt bomrutan för 1000:- men det var här i Stockholm.

• endy

Medlem
    17 augusti, 2003 vid 10:02

Var på västkusten? i halmstad finns det folk som kan fixa

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing skada på bräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.