Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skada på brädan.

• Skada på brädan.

Publicerad av moppepojken på 4 maj, 2012 vid 07:01

Tjenare, när jag surrade fast brädan på taket på bilen efter en dags surf så upptäckte jag att den var lite skadad.

20120504084251578.jpg

Frågan är vad jag ska göra nu, hur lagar man det och går det att surfa imorgon med skadan?

Daniel

moppepojken svarade 12 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • dr-masse

Medlem
    4 maj, 2012 vid 07:42

1. Laga = sök för tips här på konfen.
    2. Surfa imorgon = nej. Det ser ut som om den kan ta in vatten genom den där skadan. Måste lagas först.

• sailortrash

Medlem
    4 maj, 2012 vid 08:26

hej

den skadan ser stygg ut. det ser ut som om styrofoamen (eller vad det heter…frigolitjoxxet) är oskyddat, då kommer den suga vatten som en kissblöja. väg den och lägg den på torken en vecka…tyvärr..

• moppepojken

Medlem
    4 maj, 2012 vid 14:55

Tack för svar. Blir och leta trådar på hur man lagar det då 😀

• moppepojken

Medlem
    13 maj, 2012 vid 11:08

Jag har nu lagat med epoxi och lagt några lager med glasfiberväv. Det var svårt att få det där jag ville ha det för det rann bort hela tiden men det har nu stelnat och det fattas lite i mitten som ni ser.
    Ska jag blanda mer epoxi och försöka lägga det i mitten eller ska jag ta något annat spackel och få det jämt?
    Det ska vara tätt nu iallafall

Vad ska jag använda för färg sen ?

Den här tråden kanske ska flyttas till “gör det själv” ?

20120513123400341.jpg

20120513123322624.jpg

20120513123311329.jpg

• svenne

Medlem
    14 maj, 2012 vid 19:38

Hmm… Spelar det någon roll om det är jämnt? Nej, men det ser bättre ut.
    Jag hoppas att du skar ut det mjuka (blåa) EVA-skummet innan du laminerade. Det är mjukt och rör på sig och ligger det under lamineringen finns det risk att det spricker upp. Har du däremot skurit ut lika stort som du har laminerat kan du vara lugn.

Slipa av ytan grovt och lägg på lite vanlig polyesterspackel (plastic padding PP100, ingen jävla gelcoat) och lägg på färg. Vanlig burkspray funkar.
    Men gör det bara om det dämpar din ångest, för det gör inte lagningen bättre.

• moppepojken

Medlem
    14 maj, 2012 vid 19:57
    Svenne;688667 wrote:
    Hmm… Spelar det någon roll om det är jämnt? Nej, men det ser bättre ut.
    Jag hoppas att du skar ut det mjuka (blåa) EVA-skummet innan du laminerade. Det är mjukt och rör på sig och ligger det under lamineringen finns det risk att det spricker upp. Har du däremot skurit ut lika stort som du har laminerat kan du vara lugn.

Slipa av ytan grovt och lägg på lite vanlig polyesterspackel (plastic padding PP100, ingen jävla gelcoat) och lägg på färg. Vanlig burkspray funkar.
    Men gör det bara om det dämpar din ångest, för det gör inte lagningen bättre.

Tack för ett väldigt bra svar 😀

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skada på brädan.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.