Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Skada på brädan.
-
Skada på brädan.
Publicerad av moppepojken på 4 maj, 2012 vid 07:01Tjenare, när jag surrade fast brädan på taket på bilen efter en dags surf så upptäckte jag att den var lite skadad.
Frågan är vad jag ska göra nu, hur lagar man det och går det att surfa imorgon med skadan?
Daniel
moppepojken svarade 12 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
1. Laga = sök för tips här på konfen.
2. Surfa imorgon = nej. Det ser ut som om den kan ta in vatten genom den där skadan. Måste lagas först. -
hej
den skadan ser stygg ut. det ser ut som om styrofoamen (eller vad det heter…frigolitjoxxet) är oskyddat, då kommer den suga vatten som en kissblöja. väg den och lägg den på torken en vecka…tyvärr..
-
Tack för svar. Blir och leta trådar på hur man lagar det då 😀
-
Jag har nu lagat med epoxi och lagt några lager med glasfiberväv. Det var svårt att få det där jag ville ha det för det rann bort hela tiden men det har nu stelnat och det fattas lite i mitten som ni ser.
Ska jag blanda mer epoxi och försöka lägga det i mitten eller ska jag ta något annat spackel och få det jämt?
Det ska vara tätt nu iallafallVad ska jag använda för färg sen ?
Den här tråden kanske ska flyttas till “gör det själv” ?
-
Hmm… Spelar det någon roll om det är jämnt? Nej, men det ser bättre ut.
Jag hoppas att du skar ut det mjuka (blåa) EVA-skummet innan du laminerade. Det är mjukt och rör på sig och ligger det under lamineringen finns det risk att det spricker upp. Har du däremot skurit ut lika stort som du har laminerat kan du vara lugn.Slipa av ytan grovt och lägg på lite vanlig polyesterspackel (plastic padding PP100, ingen jävla gelcoat) och lägg på färg. Vanlig burkspray funkar.
Men gör det bara om det dämpar din ångest, för det gör inte lagningen bättre. -
Svenne;688667 wrote:Hmm… Spelar det någon roll om det är jämnt? Nej, men det ser bättre ut.
Jag hoppas att du skar ut det mjuka (blåa) EVA-skummet innan du laminerade. Det är mjukt och rör på sig och ligger det under lamineringen finns det risk att det spricker upp. Har du däremot skurit ut lika stort som du har laminerat kan du vara lugn.Slipa av ytan grovt och lägg på lite vanlig polyesterspackel (plastic padding PP100, ingen jävla gelcoat) och lägg på färg. Vanlig burkspray funkar.
Men gör det bara om det dämpar din ångest, för det gör inte lagningen bättre.Tack för ett väldigt bra svar 😀
Logga in för att svara.