Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing skador relaterade till kite

• hildingdude

Medlem
    17 november, 2009 vid 10:36

Jag har:
    spräkt hakan.
    väkt pappa deckad i vattnet
    Pappa har:
    brutit ett ben i foten på 4 ställen.
    deckat i vattnet.

Fast jag har nog haft tur med tanke på hur mycket efterblina krasher man har gjort..

• peter_nilsson

Medlem
    17 november, 2009 vid 12:03

Förutom knä problem så har man ju ständigt ont i hela kroppen. Och en jävla abstinens när man inte kitesurfar.
    I lördags var jag ute i Landskrona och drog sönder något i ett finger så nu är det dubbelt så stort som det ska vara.

Ett råd jag har till alla som kitsurfar är att försöka landa på huvudet, det är den enda kroppsdelen man inte behöver ha när man kitar. 🙂

• pepa

Medlem
    18 november, 2009 vid 15:13

Kört i tio år och inte hänt ett skit. Köttar väl för dåligt.

• rydstrom

Medlem
    18 november, 2009 vid 15:17

du är säkert för stark…

• hildingdude

Medlem
    18 november, 2009 vid 16:31
    Pepä;588813 wrote:

Hade du inte problem med hälarna ett tag? Fast de va väll fotboll.

• wakenils

Medlem
    18 november, 2009 vid 16:49
    Pepä;588813 wrote:

att äga kites och kolla kitefilm räknas inte som att köra

• hildingdude

Medlem
    18 november, 2009 vid 17:19
    Pepä;588813 wrote:

Hade du inte problem med hälarna ett tag? Fast de va väll fotboll.

• lina

Medlem
    18 november, 2009 vid 20:48

hjärnskakning modell värre
    bruten fotled
    dumpad av vän
    utskällning på jobbet för att man är sen pgrav lite för kul surf 😉

• pepa

Medlem
    19 november, 2009 vid 09:03
    WakeNils;588833 wrote:
    att äga kites och kolla kitefilm räknas inte som att köra

Jag låter den passera, för den här gången… 😉

• byguy

Medlem
    19 november, 2009 vid 09:24

Pepä, du kör för snyggt för att skadas. Den stora surfguden håller en hand över dig.
    Byggställningar däremot är en annan sak. Se upp så det inte händer något!
    Guy

• johnk

Medlem
    20 november, 2009 vid 03:37
    stebe;587858 wrote:
    5 ingrepp i knänan, de flesta är dock pga av den livsfarliga sporten fotboll.

Jag tycker det är guld värt att ha en privat sjukvårdsförsäkring. Magnetröntgen en vecka efter olyckan och direkt få en säker diagnos, istället för att hamna i en 6månaders process med allmänläkare, inkompententa ortopeder och sjukgymnaster innan man till slut får reda på att det inte alls var som de först trodde.

Sjalv har man inte sa mycket val. Eftersom jag bor i USA ar jag utforsakrad i Sverige sen i Oktober 🙂 Har inga allvarligare skador an:
    * en fot som gor ont om jag flexar den till sitt slutlage. jag har gatt over till boots for att undvika extremt smartsamma landningar.
    * kan inte lagga tyngd pa bojda handleder (t.ex. som vid armhavningar). verkar bli battre vid lang kite-vila (som jag far mer an nog av i San Diego).
    * revben som ommar nar jag andas in fullt (fran selens tryck kanske?)
    * ett kna som borjat klicka och kannas konstigt vid normal gang (sedan en krasch for ett par veckor sen. jag hade heel straps och ena foten drogs ut.)
    * kronisk smarta i ett biceps-muskelfaste. tror det kommer fran ikrokade hopp med bommen nara kroppen och spannda biceps. blir battre om jag stretchar armen efter session, annars blir den for kort for att kunna slappna av.)
    Skulle vara borjan pa knaproblemet som kan bli permanent problem… Som marre sager ar det nog bara en fraga om tid for manga. Jag tror pa preventivt gymmande som starker senor och muskler sa saker och ting halls battre pa plats.

• stebe

Medlem
    20 november, 2009 vid 06:23

Hur är kitesurfingen i San Diego?

• hildingdude

Medlem
    20 november, 2009 vid 16:40
    stebe;589123 wrote:
    Hur är kitesurfingen i San Diego?

hehe, det är vindstilla välldigt långa perioder 😛

• neven

Medlem
    20 november, 2009 vid 17:35

Förutom lite allmänna småsår… 🙂

-Knä: Fraktur i korsbandsfäste
    -Knä: Fraktur i ovansida tibia
    -skärsår foten på sten i Rågelund – 10 stygn i lilltå
    -skärsår foten på musslor i Egypten -borde ha sytt stortå
    -halvfuckad axel (mest kabelrelaterat tror jag)
    -ont i bicepsfäste (eller är det triceps…?) vid armbågen efter mycket kajtande. Typ tennisarmbåge eller golfarmbåge eller nåt.
    -ankeln gör svinont vid full böjning (förmodligen inflammation)

det var nog det hela just nu… 🙂

• johnk

Medlem
    20 november, 2009 vid 23:22
    hildingdude;589217 wrote:
    hehe, det är vindstilla välldigt långa perioder 😛

Ja det ar nastan lattare att saga ”det blaser nan nan timme da och da varje/varannan manad” ofta utan prognos, sa det ar jattesmidigt att jobba 30 minuter fran stranden ocksa. det handlar om evolution antar jag. kopa sig en snabb lattvindskite som sitter hogt i fonstret och en relativt stor directional utan mycket rocker och borja kora vagor. jag har kitat sa lite sa jag ar tillbaka pa nyborjarstadiet, och snart glommer jag nog hur man riggar en kite ocksa.

men igar hade vi bannemej 13-16 mph sa jag kunde halla hojd iaf med min TT 🙂

oj vad offtopic det blev. far val avsluta med att saga att dagen efter-traningsvarken nar vinden val kommer gor att man maste rulla ur sangen pa morgonen.

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing skador relaterade till kite

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.