Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Skälåker fredag morgon (12/6) någon?
-
Skälåker fredag morgon (12/6) någon?
Publicerad av airwide på 11 juni, 2009 vid 12:31Jag funderar på att åka ut till skälåker tidigt imorgon bitti för lite förejobbetsurf. Tänkte vara på plats runt 0630. Vill dock inte köra ensam. Är det någon som tänkt åka dit?
hanlar svarade 15 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Ciao,
Jag tänkte åka en sväng imorrn, är skälåker bättre än Näsaäng? Större sannolikhet till vind kan jag tänka mig iof
Dock kommer jag inte så tidigt utan lite senare på förmiddagen
/ Peter
-
Jag+kollega tar en “långlunch” på Skälåker imorrn. Klart bättre än superbyiga Näsaäng! Försöker vara där runt 11.30.
-
Airwide;552549 wrote:Jag funderar på att åka ut till skälåker tidigt imorgon bitti för lite förejobbetsurf. Tänkte vara på plats runt 0630. Vill dock inte köra ensam. Är det någon som tänkt åka dit?
Jag åker gärna dit tidigt. Du kan nå mig på 0736882049
//Björn
-
Bjornen;552589 wrote:Jag åker gärna dit tidigt. Du kan nå mig på 0736882049
//Björn
Ok, skönt att slippa surfa själv. Jag siktar fortfarande på 0630. När kommer du?
/Arvid
-
Airwide;552594 wrote:Ok, skönt att slippa surfa själv. Jag siktar fortfarande på 0630. När kommer du?
/Arvid
Då är jag också där 0630. Om något händer så att jag inte kan åka skriver jag ett inlägg här i morgon.
//Björn
-
Jag kommer också imorgon. Vågar dock inte säga ngn tid men siktar på 9.
// Mick -
Bjornen;552595 wrote:Då är jag också där 0630. Om något händer så att jag inte kan åka skriver jag ett inlägg här i morgon.
//Björn
Jag åker nog inte dit så jag är där 0630, inte en pust med vind här i huddinge just nu och karlslunds marina rapporterar 2-3ms
http://karlslundsmarina.mine.nu:15000/app/weather/main.htm
Det får bli lite senare om vinden dyker upp.//Björn
-
Bjornen;552695 wrote:Jag åker nog inte dit så jag är där 0630, inte en pust med vind här i huddinge just nu och karlslunds marina rapporterar 2-3ms
http://karlslundsmarina.mine.nu:15000/app/weather/main.htm
Det får bli lite senare om vinden dyker upp.//Björn
Det var helt rätt beslut av dig. Jag var på plats 0620, men det blåste inte mycket. Blev rask takt mot jobbet istället. Får se hur det ser ut i eftermiddag.
-
Då gjorde vi nog rätt… Var på plats vid 12 och körde till 1400. Planing istort sett hela tiden med 6.3. Ett härligt spot vid den här vindriktningen. Smög in på jobbet igen kl 15 med ett skönt lugn i kroppen.
-
Fick på planing ett par sekunder för första gången. Helt överlycklig! Är hooked i denna sporten nu! :laugh: Perfekt spot för mig.
Hoppas jag inte var i vägen för mycket för de mer erfarna. -
Va ju en grym dag trots stundvis hällregn!! Körde från elva till tre med lite små pauser! Börjar få hyffsad koll på jippen nu :laugh:
Straffet blev en blöt bilnyckel me följden att larmet inte gick o stänga av… sådär kul o köra hem sen :blush:
/ Peter
Logga in för att svara.