Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skälåker, gålö onsdag ?

• Skälåker, gålö onsdag ?

Publicerad av bjornen på 13 oktober, 2009 vid 06:56

Någon som har tänkt segla på onsdag ? Verkar bli N-NO och duktigt med vind. Jag funderar att dra till skälåker på eftermiddagen men jag seglar inte själv i denna kyla.

//Björn

yaddle svarade 15 år sedan 9 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • svenne

Medlem
    13 oktober, 2009 vid 08:03

Kan va så, kan va så. Men jag kör nog förmiddag.

• yaddle

Medlem
    13 oktober, 2009 vid 08:07

Jag funderar också på Gålö imorgon. Har inte bestämt vilken tid. troligen snarare eftermiddag än förmiddag

• pete

Medlem
    13 oktober, 2009 vid 11:34

Hmm… inte alls otroligt… säkert ingen sommarvärme men å andra sidan inget snöfall! Kör jag så lär jag vara där från 10-11. Kollar progg senare.

• patriks

Medlem
    13 oktober, 2009 vid 14:03

Hoppas ni får mer tur än vi som körde där i måndags. Bra byigt i början med vindar från 7-12 för att sedan efter en halvtimmes seglande dödas av regnet. Inte kom vinden tillbaka heller 🙁

• mick

Medlem
    13 oktober, 2009 vid 16:53

Tjena! Jag kör Gålö/Skälåker mellan 12 och 15. // Mick

• dala-lama

Medlem
    13 oktober, 2009 vid 18:40

Kanske skälåker på Em, typ 13-16 eller nåt sånt.
    Hörs på tfn.
    Per

• mahi

Medlem
    13 oktober, 2009 vid 19:20

Ser ut att bli skälåker em för mig också..

• marden

Medlem
    13 oktober, 2009 vid 21:01

tror också jag försöker komma dit innan det blir mörkt
    om inte fingrarna har fryst bort på jobbet.

• patriks

Medlem
    14 oktober, 2009 vid 07:02

Nu snöar det! Årets första segling i snö kanske? Ha en trevligt segling 🙂

• bjornen

Medlem
    14 oktober, 2009 vid 07:30

Ähh nu är solen på väg upp så det blir snart varmt o gött…får väl värma sig i vattnet om det krisar 😀 Enda som jag är orolig för är premiär med hanskar och bra med vind, brukar inte vara en hit. Kul att vi eventuellt blir några seglare 🙂 Jag försöker åka dit mellan 13-14.

//Björn

• pete

Medlem
    14 oktober, 2009 vid 07:47

Jag är en tunnis. I den tidiga morgonens beslutsfattande valde jag att åka till det varma, sköna kontoret framför snöstormen (nåja) utanför fönstret. Tveksamt om jag kommer ut. Men övertala mig gärna!!

• pete

Medlem
    15 oktober, 2009 vid 13:25

Hur var det? Blev det något värt att nämna? (Klenade ur själv, som sagt.)

• mahi

Medlem
    16 oktober, 2009 vid 08:17

Det var kalkon på skälåker i onsdags. Alldeles för mycket nord så det blev byigt så in i h-e. Skumpigt som attan också. Körde 2 bogar och sedan packade ihop.

• yaddle

Medlem
    16 oktober, 2009 vid 13:22

Jag körde från tolv-ett nån gång och i början var det inte lika byigt som det blev senare så jag tyckte det var en helt OK dag. Strålande sol. Jobbigt att köra med vantar dock. Jag körde 5.3 och 83 liters vågis. Överriggad i byarna.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skälåker, gålö onsdag ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.