Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Skall du resa? Koll på bagaget på respektive flygbolag
-
Skall du resa? Koll på bagaget på respektive flygbolag
Publicerad av imported_thorbjorn på 22 december, 2008 vid 05:35Jag vet inte om denna sida har publicerats här tidigare.
Men den har en användbar information om flygbolagen och kite/surfbagage
danneee svarade 16 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
inga problem att ta med grejerna om man flyger med soulplan…riktigt bra underhållning på planet vid långresor…
mer info:
-
Najs. Ska till Guadeloupe med Langley, och är inte riktigt säker på vilket flygbolag som gäller. Enligt luftfartsverket flyger Air Caraibes Langleys resenärer, men detta bolag hittar jag inte på tips-sidan. (däremot finns caribbean airlines men det verkar inte vara samma.
Någon som har relevant tips angående air caraibes? Normalt sätt gäller 20 kg men vad jag förstår så får man ta med sig kiteutrustning för ett tillägg av 400kr. Någon som har erfarenhet av detta?
(alla tänkbara tips vad det gäller kiting på Gouadeloupe mottas tacksamt!)
-
@Rex_Milvus 522734 wrote:
Najs. Ska till Guadeloupe med Langley, och är inte riktigt säker på vilket flygbolag som gäller. Enligt luftfartsverket flyger Air Caraibes Langleys resenärer, men detta bolag hittar jag inte på tips-sidan. (däremot finns caribbean airlines men det verkar inte vara samma.
Någon som har relevant tips angående air caraibes? Normalt sätt gäller 20 kg men vad jag förstår så får man ta med sig kiteutrustning för ett tillägg av 400kr. Någon som har erfarenhet av detta?
(alla tänkbara tips vad det gäller kiting på Gouadeloupe mottas tacksamt!)
Var där förra året och reste också med Langley. Inga problem att ta med kitegrejorna. Finns både plattvatten och vågor. Vi bodde på Golf Marine och fastnade för lokalspotten där. Spotten låg vid ett nedlagt hotell med ganska liten strand men najs surf. Var även ett par dagar på kitebeachen i St Anne som kändes som Habo fast ngt varmare i vattnet 😉 Var även en dag vid Le Moule för att vågkitea men det var en ganska sunkig spott med rev precis vid vågorna.
-
@Danneee 522931 wrote:
Var där förra året och reste också med Langley. Inga problem att ta med kitegrejorna. Finns både plattvatten och vågor. Vi bodde på Golf Marine och fastnade för lokalspotten där. Spotten låg vid ett nedlagt hotell med ganska liten strand men najs surf. Var även ett par dagar på kitebeachen i St Anne som kändes som Habo fast ngt varmare i vattnet 😉 Var även en dag vid Le Moule för att vågkitea men det var en ganska sunkig spott med rev precis vid vågorna.
Tack, gott. Vi bor en vecka på fort royal och en vecka ospecat. Vet du om det går/är lämpligt att kita från stranden vid fort royal?
-
Vi bodde på den andra ön. Var ute på roadtrip i närheten av fort royal och det var grövre sandstränder. Kiteade inte den dagen vi var på tripp, men såg några schyssta vågor och en kiteare men det var för långt avstånd för att bedömma hur hälsosam spotten var…
-
k, tack igen! Får ta det som det kommer. Funkar/finns det bussar på ön eller är det taxi/hyrbil som gäller för dagsturer till kite beaches?
Logga in för att svara.