Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Skall jag ge kiting en chans till…
-
Skall jag ge kiting en chans till…
Publicerad av dadde på 17 juni, 2010 vid 22:15Förra sommaren var jag på Maui och tog en 2-dagars kitekurs. Det slutade med att jag kom upp på brädan och kunde åka ca 10 m och även vända, det var en riktigt goo känsla att komma upp och åka :cool2:
Det blåste ca 15-20 sekundmeter och jag körde med en 9kvm Naish. Man fick känna på kraften riktigt och flög en bra bit upp i luften och landade i vattnet men tyvärr utan brädan:smirk: Det var en riktigt goo känsla men man hade ju inte så mkt kontroll. Instruktören sa: You are jumping already, great!!Sista åket för dagen så lyckades jag loopa (tror jag det heter) kiten när jag skulle gå i vattnet , jag flög en bra bit på stranden och landade kiten i ett träd:tongue: Jag skadade mig aldrig men fick kanske efter den turen lite väl mkt respekt för kiten. Nu är jag sugen på att gå en kurs här hemma i Sverige, men jag kanske har gått och blivit lite feg……. Tycker ni att jag skall prova igen?
skotten svarade 14 år, 8 månader sedan 11 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Klart du ska ta upp sporten igen? Att du körde in i ett träd var ju för att du antingen inte var tillräckligt försiktig eller för att din kite sög balle. Gör som Milkman säger, ta en kurs och köp sedan en bow-kite så löser det sig :). Skaffa dig ett par kite-polare också som kan supporta dig.
-
Prova igen, men inte där jag surfar.
Du verkar helt livsfarlig och jag vill inte vara i närheten.
Dessutom måste instruktören vara dum i huvudet om har släpper ut en nybörjare i 15-20 sekundmeter, jag kör inte i gärna i över 15ms själv. -
Milkman;617680 wrote:Gå en ny kurs. Du kommer fixa och älska det.Quote:Klart du ska ta upp sporten igen? Att du körde in i ett träd var ju för att du antingen inte var tillräckligt försiktig eller för att din kite sög balle. Gör som Milkman säger, ta en kurs och köp sedan en bow-kite så löser det sig :). Skaffa dig ett par kite-polare också som kan supporta dig.
Tackar för lite pepping! Det blir nog en ny kurs. Förhållanden här i Sverige kanske är lite bättre att lära sig i:cool2:
Quote:Prova igen, men inte där jag surfar.
Du verkar helt livsfarlig och jag vill inte vara i närheten.Chansen är minimal att vi träffas, så du behöver inte oroa dig!!!!! Hoppas det känns bättre nu!!
-
tycker de va konstigt att han inte lyckades göra en backloop på kiteloopen, unhooked för den delen
-
Vårens standardiserade fångst gav en totalsumma på 3 406 fåglar 53 arter, vilket är drygt 400 fåglar färre än långtidsmedelvärdet (1980-2004). Generellt fångades kort/medeldistansflyttarna i små antal medan motsatsen gällde för de flesta tropikflyttare. För den förstnämnda gruppen har säkerligen den stränga vintern tagit sin tribut. Man kan ju misstänka gynnsamma vinterförhållanden för tropikflyttarna men å andra sidan är antalet rastande fåglar vid Falsterbo under våren alltid mera slumpartat än under hösten.
Något komiskt stannade både säsongssumman och rödhakesumman på exakt 420 fåglar under medelvärdet. Andra medeldistansflyttare som järnsparv, taltrast, rödvingetrast, kungsfågel och bofink visar också låga siffror. Koltrast nådde upp till medelvärdet och ev. kan koltrastarna ha klarat sig bättre på frusna bär i vinter eller pga. sitt västligare övervintringsområde? Över medelvärdet hamnade (som vanligt) gärdsmyg och gransångare.
-
haha if this is for real, then its not his fault that his instructor took him out in shitty conditions. I have seen it here too, shit wind, shit location… the instructor is only interested in de cassh
I say go get on another course
Follow us on FB and Twitter!!
http://www.Facebook.com/kiteboarding.se
http://www.Twitter.com/kiteboardingse -
nä låt bli … testa vindsurfing istället, ska vara jätte häftigt.
-
Kjello
Gäst18 juni, 2010 vid 15:20Molle73;617754 wrote:Vårens standardiserade fångst gav en totalsumma på 3 406 fåglar 53 arter, vilket är drygt 400 fåglar färre än långtidsmedelvärdet (1980-2004). Generellt fångades kort/medeldistansflyttarna i små antal medan motsatsen gällde för de flesta tropikflyttare. För den förstnämnda gruppen har säkerligen den stränga vintern tagit sin tribut. Man kan ju misstänka gynnsamma vinterförhållanden för tropikflyttarna men å andra sidan är antalet rastande fåglar vid Falsterbo under våren alltid mera slumpartat än under hösten.Något komiskt stannade både säsongssumman och rödhakesumman på exakt 420 fåglar under medelvärdet. Andra medeldistansflyttare som järnsparv, taltrast, rödvingetrast, kungsfågel och bofink visar också låga siffror. Koltrast nådde upp till medelvärdet och ev. kan koltrastarna ha klarat sig bättre på frusna bär i vinter eller pga. sitt västligare övervintringsområde? Över medelvärdet hamnade (som vanligt) gärdsmyg och gransångare.
Men missat alla kitefåglar. tror dom ökar, om dom inte flyttat till tropikerna för gott..
-
Molle73;617754 wrote:Vårens standardiserade fångst gav en totalsumma på 3 406 fåglar 53 arter, vilket är drygt 400 fåglar färre än långtidsmedelvärdet (1980-2004). Generellt fångades kort/medeldistansflyttarna i små antal medan motsatsen gällde för de flesta tropikflyttare. För den förstnämnda gruppen har säkerligen den stränga vintern tagit sin tribut. Man kan ju misstänka gynnsamma vinterförhållanden för tropikflyttarna men å andra sidan är antalet rastande fåglar vid Falsterbo under våren alltid mera slumpartat än under hösten.
Något komiskt stannade både säsongssumman och rödhakesumman på exakt 420 fåglar under medelvärdet. Andra medeldistansflyttare som järnsparv, taltrast, rödvingetrast, kungsfågel och bofink visar också låga siffror. Koltrast nådde upp till medelvärdet och ev. kan koltrastarna ha klarat sig bättre på frusna bär i vinter eller pga. sitt västligare övervintringsområde? Över medelvärdet hamnade (som vanligt) gärdsmyg och gransångare.
Ja det var komiskt
-
smdj;617780 wrote:nä låt bli … testa vindsurfing istället, ska vara jätte häftigt.
😀
Det är det absolut! Men kite är inte fel det heller. Tyvärr blir det alldeles för sällan här uppe i Falun, svårt med spots. Men snowkiteing är ju grymt…
Dadde: Ta en kurs här hemma i ”Svedala”, så är du på banan igen!
Gick själv en i kristi-flygarhelgen i år. Kändes kanon.Lycka till:cool2:
-
skotten;617777 wrote:haha if this is for real, then its not his fault that his instructor took him out in shitty conditions. I have seen it here too, shit wind, shit location… the instructor is only interested in de cassh
yeah i saw an instructor just like that in habo once.
he was just cruising around in his land rover hitting on the girls in bikini. 😀 -
Gadget;617853 wrote:girls in bikini. 😀
haha dude, you sure it was Habo 😛 ?? when you on your holidays this year?..
Follow us on FB and Twitter!!
http://www.Facebook.com/kiteboarding.se
http://www.Twitter.com/kiteboardingse
Logga in för att svara.