Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skall någon ut NU på västkusten? Mån kl.15

• lars_k

Medlem
    27 maj, 2003 vid 11:33

Jo. Det är klart. blåser det bara norrut kan man lika gärna leta.
    Ska semestersegla en hel del i sommar och ska hålla utkik efter vågspots från “andra hållet”.
    Funderar också på att ta med surfgrejerna i segelbåten och surfa “där ingen annan surfat”. T.ex. lägga till ute vid väderöarna eller koster, rigga och lägga några repor :O)

• the_novice

Medlem
    27 maj, 2003 vid 11:41

Getskär ligger strax norr om Jörlanda och syns nästan på bilden ovan i högerkanten. Stor parkering och riggyta på gräs. Funkar i samma vindar som Jörlanda dvs SV-V. I getskär är det plattvatten vid stranden och innanför ett par låga öar, ngt för er som gör en nysatsnings på slalom? Vid rätt vind har man skyddat vatten bakom låga öarna ända ned till Jörlanda spotten, man får dock se upp med blålera längst in i viken nära kohagarna (det blir hemskt halt på brädan).

• s

Medlem
    27 maj, 2003 vid 14:38

Om man vill segla i Getskär, hur kommer man dit?
    Är det upp mot Stora Höga eller är det samma väg som till Jörlanda?

/Staffan

• mattiasg

Medlem
    27 maj, 2003 vid 14:58

Vid syd till sydväst blir det branta vågor även i Getskär, för man behöver ju inte hålla till inne i den grunda viken. Kör till StoraHöga och ta av vänster (om man kommer söder ifrån) 500meter innan Statoil-macken, tror det står Getskär på skylten.
    Grymt bra gräsytor samt beachvolleyboll plan.
    /Mattias

• s

Medlem
    27 maj, 2003 vid 15:03

Hörde det ryktas om plattvatten bakom kobbar och skär. Finns det vid Getskär? Det är bra då vissa freestyletrick skall tränas.

/Staffan

• mattiasg

Medlem
    27 maj, 2003 vid 15:09

Visst finns det plattvatten, extremt platt!
    /Mattias

• s

Medlem
    27 maj, 2003 vid 15:12

Då ses vi där nästa gång det blåser SV till V?

/Staffan

• mattiasg

Medlem
    27 maj, 2003 vid 15:21

Kul, vi brukar vara ett par stycken.
    /Mattias

• anonym-anvandare

Medlem
    27 maj, 2003 vid 15:56

Nä det är inte vid Brunskär vid badplatsen det blir stora vågor. (….mindre vågor bildas dock). Kolla upp ett sjökort där hela Mollön är med. Vågorna bryter runt en liten ö som jag tror heter Söskön eller Söskär. Ön ligger NW om Mollöns västra spets. Det är ungefär en sjömils kryss ut, vilket gör det lite problematiskt med vågbräda. Det är samtidigt lite lurigt väl ute vid breaket eftersom vågorna rullar in mot Mollön = sten. Jag har dock klarat mig bra när jag varit där.

-hälsn.

Daniel

Daniel

• lars_k

Medlem
    27 maj, 2003 vid 16:41

Aha. Ända däär ute. Blir en saftig kryss…
    Maila gärna mej nästa gång du ska ut där så hänger jag på. =)

• s

Medlem
    27 maj, 2003 vid 16:56

Coolt!

Jag kanske kan lägga ett riktigt ordentligt kryssben från Tjörn och dit någon dag med SV… (Bör nog ta båten över känns det som).

Vilka riktningar fungerar vågorna där ute?
    Hur blir vågorna? Sideshore? Onshore? Ridbart? Hoppbart?

/Staffan

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skall någon ut NU på västkusten? Mån kl.15

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.