Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skåne i helgen?

• Skåne i helgen?

Publicerad av basse på 15 april, 2005 vid 08:16

En liten fråga till er som seglar i Skåne. Såg en sträckad linje längs sydkusten på vädret igår och tänkte att en liten roadtrip kanske skulle sitta fint på söndag. Vet inte riktigt vart jag hittar prognoser för bara, kör sällan i Skåne nämligen. Alla möjliga spots är av intresse, platt som brant!

Någon som kan tipsa lite!?

anonym-anvandare svarade 19 år, 7 månader sedan 10 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • lars_k

Medlem
    15 april, 2005 vid 08:19

Ska vi dra till Gislövs, Basse? Klockrent på NO kuling… =)

• basse

Medlem
    15 april, 2005 vid 08:22

Varför inte… hur långt är det? Finns det möjlighet att inte bara köra brytande vågor där?? Tänkte på Saga.
    Har du sett någon prognos?
    Om man kollar SMHI’s Båtvädret, vilken sträcka är det?

• mag

Medlem
    15 april, 2005 vid 08:26

Ta med er varma kläder, Skåne är kallare än här på Vkusten. ISKALLT! Jag är också sugen men ska börja bygga på bussen tänkte jag. Gislöv är inte så bra för ovana seglare tyvärr.
    /Magnus

• lars_k

Medlem
    15 april, 2005 vid 08:29

Det ligger strax söder om Simrishamn. Är stenigt, kanske inte så kul för Saga… Sandstrand söder därom vid Borrby strand, dock ganska strömt och med shorebreak.
    Båtwebben har NO 9-13 på söndag.

• lars_k

Medlem
    15 april, 2005 vid 08:32

Jag har faktiskt “DakineColdWaterMitts” nu =)

• basse

Medlem
    15 april, 2005 vid 08:39

Kanske får börja med ett par dagar i Torkelstorp och nöta Grubby då. Kommer väl kännas liet stel med gummit på.

• pulver

Medlem
    15 april, 2005 vid 09:36

I Kattvik på Bjärehalvön, ca 6 km väster om Båstad, är det helt öppet NO. Inga vågor förstås utan speedplatt men fri vind. Bara 1,5 h från Göteborg också. Jag funderar på följa med till tjejens sommarhus i Båstad på söndag men är lite osäker om kulingbältet sträcker sig ända dit. Får avvakta prognoserna. Har man tid att dra ända till österlen är det ju med alla säkerhet bättre.

• endy

Medlem
    15 april, 2005 vid 09:52

Jag har oxå kollat in kattvik men är det inte väldigt stenigt där vad jag hört?

• pulver

Medlem
    15 april, 2005 vid 09:58

Jag har främst surfat Malen precis öster om Båstad när jag varit nere och aldrig själv kört i Kattvik men localsen har inte nämnt något om sten, bara at det funkar fint på ost. Vi kanske snart får ett expertutlåtande. Det är väl Dala som har full koll på Bjärespotsen.

• sunil

Medlem
    15 april, 2005 vid 10:55

gbg-båstad på 1,5 timme, då e de plattan i mattan som gäller!

• anonym-anvandare

Medlem
    15 april, 2005 vid 11:25

Hej!

Jonstorp funkar fint. Enkla förhållanden, plattvatten och bra vid NORDOST.

• pulver

Medlem
    15 april, 2005 vid 11:33

Nja, 130 ungefär och det är ju inte hiskeligt orimligt på den vägen. Någon gång under stressade förhållanden och med bra bil har jag nog varit närmare 1h 15 min.

• pulver

Medlem
    15 april, 2005 vid 11:38

Ja, Jonstorp verkar ha ungefär samma läge som Kattvik fast på nästa halvö. Är det Kullaberg man kallar halvön söder om Bjäre? Vet du om dom lovar vind i de här trakterna framåt söndag?

• basse

Medlem
    15 april, 2005 vid 11:43

Producera lite kartor här nu. Har ingen aning om vad ni snackar om.

Hur fungerar Klagshamn på NO då?

• adde

Medlem
    15 april, 2005 vid 12:00

VEM är det som borde producera kartor (och inte jobb-surfa laugh.gif )

/adde

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skåne i helgen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.