Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Skåne idag
-
Skåne idag
Publicerad av jopi på 3 maj, 2003 vid 09:13Tjena!
Vad tror ni om skåne i kväll? Vad rekommenderas för spots?lars_k svarade 21 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Tja, ska ju öka på hela dagen, med lite tur funkar 4.7 ikväll. Sticker ut i Lomma och kör bort mod Habo om några timmar, lär ju funka rätt bra.
Ha det gutt
-
Det har varit regn, sol, regn, sol, regn sol osv hela morgonen här i Malmö… Vinden har inte varit vidare imponerande heller (toppade 8.6m/s medel nu precis), men tillräckligt för lite cruising… sydlig vind, så det lär finnas många spots som funkar.
-
Enligt DMI så blir det nästan rak väst ikväll. Och bäst vind så långt söderut man kan komma. Vad funkar då?
-
Hmm?
“LBWS weather service. Westsouthwest 8. Range five to thirteen. Byebye”.Läses med knagglig röst.
-
Väst funkar grymt bra i t.ex. Klagshamn utanför Malmö… Där är inga vågor, men det är ett säkert ställe som är ganska långgrunt… En bit från Ronneby dock, om det nu är där du kör i från…
Drogdenfyren ligger på synavstånd i Klagshamn, så den är nog rätt bra riktmärke när det gäller vind … Kolla denna länk.
-
Vi packar bilen i alla fall och drar ner snart, här i Ronneby händer inget i alla fall. Så får vi se var vi hamnar. Tack för tipsen.
-
Verkar bli kvällssurf för min del. Någon annan som ska ut vid 5-6-snåret? Verkar ju inte komma förrän då :S
-
Har du denna länk, Knegekung?
http://www2.fomfrv.dk/frv2/ifm/sr/
Tryck på “vind” så får du vindstyrka timme för timme i baelt/sund. Ni verkar få bra tryck ikväll… =) -
Den har jag inte sett, thankyou!
Jo, tryck blev det. Dum som man är vågar man aldrig rigga ner, utan kör 6.0 i 15m/s 😛
Blåste <9 när jag kom, riggade största, precis när jag riggat färdigt och bytt om kom det, killen som var där sa dock att det gått upp & ner hela tiden, och att den säkert skulle lägga sig strax. Ha ha ha.
Jaja, ordentliga biceps lär man ju få iaf
Logga in för att svara.