Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Skåne på västlig vind.
-
Skåne på västlig vind.
Publicerad av footloose på 7 oktober, 2012 vid 06:25Undrar helt enkelt vilka ställen som är bäst för vågsegling i västlig vind?
cajan svarade 12 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Kolla in sydkusten. Öster om Ystad mot Sandhammaren o öster om Smygehuk.
-
Flera ställen på bjärehalvön (dalen, malen, vejbystrand) kan funka om det är tillräckligt mycket vind eller lite nord i det västliga (som idag, t.ex).
-
Kåseberga, Lödrup och Nybrostrand/kabusa 😉
Reningsverket V om Ystad är OK -
Tack för tipsen. Är egentligen från Skåne men har inte varit runt på länge. Nästa gång i Skåne ska jag lägga upp en plan.
Vill helst få lite åt sideshore, Dalen låter fint men stenigt. Sydkusten kan väl potentiellt få bäst vågor men enligt tidigare erfarenhet ibland strömt. Och så vill man gärna köra med lite folk. -
Så fort det dyker upp en fråga om spots på vissa vindriktningar här på konfen på senare tid så blire tyst snarare än kollektiva glädjeyttringar om fina proggar å bästa spot för dagen. 😉
Lite trist på ett sätt, fullt förståeligt på ett annat.
-
Jaha, ja på vissa ställen kanske det kan bli lite trångt men på andra ställen är det precis tvärtom. Särskilt nu på hösten.
-
footloose;700632 wrote:Tack för tipsen. Är egentligen från Skåne men har inte varit runt på länge. Nästa gång i Skåne ska jag lägga upp en plan.
Vill helst få lite åt sideshore, Dalen låter fint men stenigt. Sydkusten kan väl potentiellt få bäst vågor men enligt tidigare erfarenhet ibland strömt. Och så vill man gärna köra med lite folk.Kollar in då och då på windsurf och kitesurf forum för att se om några ska till Löderup. Enligt mig ett av de bästa ställena i Skåne. Dock sällan folk hör utan kör oftast själv.
-
footloose;700632 wrote:Tack för tipsen. Är egentligen från Skåne men har inte varit runt på länge. Nästa gång i Skåne ska jag lägga upp en plan.
Vill helst få lite åt sideshore, Dalen låter fint men stenigt. Sydkusten kan väl potentiellt få bäst vågor men enligt tidigare erfarenhet ibland strömt. Och så vill man gärna köra med lite folk.Kåseberga o Löderup kan vara strömt och stenigt
Nybrostrand o Ystad, sand och lite ström 😉
Kör själv nästan bara V om Ystad
Logga in för att svara.